موسوی خبر داد

کسر بودجه ۳۶۱ میلیارد تومانی کمیته امداد در سال جاری

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد، با بیان اینکه در ۸ ماهه نخست امسال باید ۶۷ درصد از بودجه تخصیص داده می‌شد اما تاکنون ۵۸ درصد آن محقق شده است، از کسر بودجه ۳۶۱ میلیارد تومانی کمیته امداد خبر داد.

کسر بودجه ۳۶۱ میلیارد تومانی کمیته امدادبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرهاشم موسوی رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش در دومین گردهمایی سالیانه مدیران ارشد کمیته امداد گزارشی از وضعیت بودجه سال 96 ارائه داد و درباره وضعیت تخصیص بودجه دولتی کمیته امداد از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال باید 67 درصد از بودجه تخصیص داده می شد، اما تاکنون 58 درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به کسر بودجه 361 میلیارد تومانی کمیته امداد افزود: البته امیدواریم 9 درصد کسری بودجه با تعامل خوبی که این نهاد با سازمان برنامه و بودجه دارد، در چهار ماه آینده جبران شود.

موسوی محقق نشدن اعتبار بودجه کل کشور را علت کسری بودجه کمیته امداد دانست و عنوان کرد: با توجه به بهبود روند تحقق درآمدهای کلان کشور و اهمیت خدمت رسانی به اقشار مستضعف و نیازمند جامعه، امیدواریم با همراهی دولت این مشکل حل شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش با اشاره به اینکه در سال 96 پیش بینی شده است یک هزار و 730 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جذب شود، گفت: در هشت ماهه نخست امسال حجم مشارکت‌های مردمی یک هزار و 300 میلیارد تومان بوده است.

وی منابع بانکی مصوب برای اشتغال زایی مددجویان را در سال جاری 2 هزار و 200 میلیارد تومان و منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این مدت از منابع بانکی 805 میلیارد تومان و از منابع صندوق امداد ولایت 227 میلیارد تومان جذب شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 90 درصد رشد حکایت می‌کند.

موسوی جایگزین شدن خدمات معوض به جای بلاعوض و اختصاص اعتبار ویژه به مناطق محروم و مرزی را از مهمترین اقدامات کمیته امداد در سال 96 دانست و افزود:46 درصد از یک هزار میلیارد تومان بودجه مناطق محروم و مرزی با تمرکز بر محرومیت زدایی هزینه شده است.

وی با تاکید بر استفاده از شیوه‌های نوین الکترونیکی در ارائه خدمات به مددجویان و جذب کمک‌های مردمی گفت: طبق برنامه ششم باید در سال نخست این برنامه، 30 خدمت به شیوه الکترونیکی ارائه شود که تاکنون زمینه ارائه 17 خدمت به این شیوه طراحی و ایجاد شده است.

موسوی از پالایش خانوارهای کمک معیشت بگیر، پالایش بیمه اجتماعی و بیمه مددجویان، متوازن‌سازی منابع انسانی، برگزاری آموزش‌های منطقه‌ای برنامه ششم با رویکرد تقویت حوزه‌های عملیاتی، نیازسنجی و توان سنجی مددجویان، نظام نظارت بر موسسه‌های خیریه رسمی، نظام مددکاری و نظام ملی خیر و احسان به عنوان سایر اقدامات تحولی و مدیریتی کمیته امداد در هشت ماهه نخست امسال نام برد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد با تاکید بر اینکه بودجه 97 باید با احکام برنامه پنج ساله ششم این نهاد متناظر باشد، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه دفاتر استانی کمیته امداد در تهیه و تدوین بودجه سال آینده مشارکت خواهند داشت، به آن‌ها اختیارات بیشتر در زمینه مدیریت منابع واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار