رشیدی خبر داد

ارائه وام ضروری خارج از نوبت به بازنشستگان زلزله‌زده کرمانشاه

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت:به بازنشستگان زلزله زده کرمانشاه وام ضروری خارج از نوبت ارائه می شود.  

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛عباس رشیدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، در مراسم قرعه کشی وام بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار کرد: ۴هزار و 500 نفر از بازنشستگان زلزله زده در استان کرمانشاه، خارج از نوبت وام ضروری صندوق بازنشستگی را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: اولویت دریافت وام با بازنشستگانی است که تا کنون از صندوق بازنشستگی وام دریافت نکرده اند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: اعطای وام ضروری به بازنشستگان یکی از مواردی بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر آن تاکید ویژه ای داشتند.

رشیدی اضافه کرد: پیش از آغاز ثبت نام وام ضروری بازنشستگان آمار نهایی بازنشستگان شامل یک میلیون و سیصد و  پنجاه و هشت هزار نفر بود که در حال حاضر این آمار به یک میلیون و سیصد و شصت و چهار هزار نفر رسیده است.

افزایش 60 درصدی مبلغ وام ضروری بازنشستگان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ اعتباری که برای وام ضروری بازنشستگان اختصاص یافته بود 750 میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال جاری 1200 میلیارد تومان تعیین شد و به میزان 60 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور تاکید کرد: اطلاع رسانی جزئیات وام ضروری بازنشستگان از طریق سامانه صندوق از بیست و دوم مهرماه آغاز شد و تا ساعت 12 شب، بیست و یکم آبان ماه سال جاری ادامه داشت.

رشیدی یادآور شد: پس از انجام قرعه کشی اعطای وام به بازنشستگان ظرف 10 روز آینده آغاز می شود و طی مراحل مختلف واگذاری وام 4 میلیون تومانی با بهره 4 درصدی انجام خواهد شد.

افزایش یک میلیون تومانی وام اعطایی به بازنشستگان

وی اظهار کرد: سال گذشته مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان 3 میلیون تومان بود و امسال این مبلغ را تا 4 میلیون تومان افزایش داده ایم و اقساط بازپرداخت وام ها نیز طی یک دوره 3 ساله انجام می شود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: اعطای وام به بازنشستگان تا کنون پوشش 90 درصدی کشوری را  داشته است و به تدریج در سنوات بعدی پوشش این وام به همه بازنشستگان اختصاص می یابد.

 انتهای پیام/

پوشش 90 درصدی وام بازنشستگی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار