رئیس‌جمهور چین: درهای کشور به روی اینترنت جهانی بسته نخواهد شد

شی جین پینگ اعلام کرد درهای چین به روی اینترنت جهانی باز است، اما مسئله مهم برای او در این زمینه، استقلال سایبری است.

رئیس‌جمهور چین: درهای کشور به روی اینترنت جهانی بسته نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت چین نشستی را با حضور مدیران شرکت‌های مطرح جهان برای مطرح کردن اهداف سایبری خود برگزار کرد.

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین روز یکشنبه اعلام کرد درهای این کشور به روی اینترنت جهانی باز است؛ اما مسئله مهم برای من در توسعه اینترنت، استقلال سایبری است. رئیس‌جمهور چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «توسعه فضای سایبری چین به سرعت در حال پیشرفت است ... درهای چین هر روز بازتر و بازتر خواهند شد».

استقلال سایبری یعنی هر کشوری باید اجازه مدیریت و حفظ اینترنت خود را بدون مداخله عوامل خارجی در دست داشته باشد. حزب کمونیست چین در سال گذشته قوانین سایبری را سخت‌تر و قوانین جدیدی را تعیین کرده است. این حزب از شرکت‌های اینترنتی خواسته ابزارهایی را برای جلوگیری از عبور از «دیوار آتش بزرگ چین» برنامه‌ریزی کنند. این دیوار طرح دولت چین برای کنترل اینترنت است و برای دستیابی به این هدف از فناوری‌های مختلفی استفاده شده است.

چین در ماه ژوئن یک قانون ملی امنیت سایبری جدید را پیشنهاد داد که شرکت‌های خارجی را ملزم می‌کند اطلاعات را به طور داخلی ذخیره کنند و به اقدامات نظارتی احترام بگذارند. قانونگذاران امور سایبری می‌گویند این قوانین با قوانین بین المللی هم‌سو هستند و برای محافظت از حریم شخصی کاربران و مقابله با حملات سایبری به زیرساخت های اصلی طراحی شده‌اند.

پکن در دوره ریاست جمهوری شی جین پینگ هدف بزرگی را برای ایفای نقش مهمتری در مدیریت جهانی اینترنت دنبال می کند.

«وانگ هیونگ» یکی از اعضای حزب کمونیست روز یکشنبه اعلام کرد: «چین آماده توسعه قوانین و سامانه‌های جدید برای مدیریت اینترنت و خدمت به احزاب مختلف و مبارزه با ناهماهنگی‌های کنونی است».

مدیران مطرح خارجی از جمله مدیران شرکت اپل، گوگل و فیس‌بوک در کنفرانس فوق که از سوی «اداره فضای مجازی چین» برگزار شد، شرکت کردند. گوگل، فیس‌بوک، توییتر و دیگر سایت‌های خبری غربی در چین مسدود هستند.

انتهای پیام/

سخنان رئیس‌جمهور چین درباره اینترنت جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار