آمریکا و چین در آستانه رسیدن به توافق جامع سایبری

مقامات آمریکا و چین در آستانه رسیدن به توافقی تاریخی در حوزه فضای سایبری و آتش‌بس هک اطلاعات هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ مقامات ارشد سیاسی آمریکا و چین در حال نهایی کردن توافقی تاریخی هستند که به موجب آن اولین توافق مسلحانه در فضای سایبری نهایی خواهد شد. این توافق برای هر دو کشور تعهدی ایجاد می‌کند که هر نوع حمله سایبری را در زمان آتش‌بس هک اطلاعات ممنوع می‌کند.

این توافق ممنوعیت هک اطلاعات از نیروگاه‌های برق، سامانه‌های بانکی، شبکه‌های ارتباطی تلفن همراه و بیمارستان‌ها را دربر می‌گیرد؛ اما هنوز با نواقصی همراه است زیرا در آن اشاره‌ای به رایج‌ترین تخلف سایبری چین که دزدی اطلاعات شخصی کارمندان دولتی آمریکا می‌باشد، اشاره نشده است. 

جاسوسی اطلاعاتی چین از آمریکا به مشکلی اساسی در روابط دو کشور تبدیل شده است. واشینگتن میلیاردها دلار بودجه صرف تقویت ایمنی حساب‌های اینترنتی در این کشور کرده است. بحران حملات سایبری هکرهای چینی به سایت‌های آمریکایی به اندازه‌ای عمیق و ریشه‌دار شده است که سفر "شی جین پینگ،" رئیس جمهور چین، به آمریکا را تحت الشعاع خود قرار داد. "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، تلاش می‌کند در دیدار با "جین پینگ" یک بار برای همیشه به این مشکل خاتمه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار