تقویت امنیت سایبری فیلیپین در آستانه ورود شرکت مخابراتی چاینا تلکام به این کشور

سخنگوی رئیس‌جمهور فیلیپین از تقویت امنیت سایبری کشورش به دلیل نگرانی از ورود شرکت چاینا تلکام به صنعت مخابراتی آن خبر داد.

تقویت امنیت سایبری فیلیپین در آستانه ورود شرکت مخابراتی چاینا تلکام به این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «هری راک»، سخنگوی رئیس‌جمهور فیلیپین روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد در آستانه ورود شرکت‌های چینی به صنعت مخابراتش امنیت سایبری را تقویت کند.

چند سناتور عقاید خود را درباره مجوز دادن به شرکت‌های دولتی چین برای مدیریت سامانه‌های مهم اینترنتی و مخابراتی فیلیپین و شهرت پکن به دلیل دارا بودن فناوری تخصصی در این زمینه بیان کرده‌اند. راک در یک نشست مطبوعاتی گفت: «آنها نباید نگران باشند چون دولت این نگرانی‌ها را در نظر دارد».

فیلیپین دستور داده در آستانه ورود شرکت مخابراتی دولتی «چاینا تلکام» به این کشور امنیت سایبری تقویت شود. «رودریگو دوترته»، رئیس‌جمهور فیلیپین مشاجره‌های قدیمی با چین بر سر مالکیت دریای جنوبی چین را کنار گذاشته است و از ارتباط گرم با این کشور بهره می‌برد.

دوترته ماه گذشته به چین پیشنهاد داد شرکت مخابرات دولتی خود را برای رقابت با شرکت «گلوبال تلکام» و شرکت «PLDT» وارد بازار این کشور کند. او قصد دارد رقابت‌های مخابرتی را از حالت دوقطبی خارج کند و کیفیت سرویس دهی را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار