آغاز پیش فروش اجراهای جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان کویر

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از پیش فروش اجراهای روز اول چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان کویر خبر داد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:لیست اجراهای روز اول چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان کویر با عناوین ماندالا،چاهی که کنی بهر کسی،بازی درمانی،مریم شو است و متقاضیان می توانند جهت خرید از طریق لینک به آدرس  www.kalizhdak.irاقدام فرمایند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۴۰ معلول در استان وجود دارد،افزود:معلولان در چهار گروه ذهنی،جسمی حرکتی،شنوایی و بینایی با شدت های خفیف،متوسط،شدید و خیلی شدید طبقه بندی می شوند که این امر موجب شده توجه به این افراد در جامعه به عنوان یکی از الزامات مورد تأکید قرار گیرد به شکلی که اکنون مسائل فرهنگی نیز به عنوان یکی از مطالبات توانخواهان در سبد حمایتی آنها قرار دارد.

عرب نژاد با بیان اینکه حمایت هایی از قبیل ارائه ابزار و وسایل ویژه معلولان به صورت رایگان تنها نیازهای توانخواهان استان نیست،گفت:ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت در امور فرهنگی و انجام فعالیت های هنری است که می تواند نیازهای عاطفی این افراد را بر طرف و آلامشان را مرحم باشد و انگیزه و امید به زندگی را در آنان ارتقاء دهد.

مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی به برگزاری تئاتر معلولان اشاره کرد و آن را یک فرصت اجتماعی فرهنگی دانست.

وی توجه به مهندسی سالن های نمایش و سایر اماکن عمومی در اجتماعات را از الزامات و حداقل هایی دانست که باید به آن توجه شود تا معلولان به راحتی بتوانند از این امکانات بهره ببرند.

عرب افزود:کمبود سرانه فضاهای فرهنگی و هنری  ویژه توانخواهان،مطابق با استاندارد های بین المللی از مسائل مهمی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد. 

مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت:این جشنواره به مدت ۵ روز از سیزدهم تا هفدهم آذر ماه جاری همزمان با ایام بزرگداشت روز جهانی معلولان با حضور ۱۷ اثر نمایشی از استان های یزد،کرمان،خراسان رضوی و خراسان جنوبی برگزار می شود.

انتهای پیام/غ

پیش فروش اجراهای جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان کویر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.