برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان کویر در بیرجند

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان کویر در بیرجند خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان کویر با حضور 17 اثر نمایشی از استان های یزد،کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به مدت 5 روز از سیزدهم تا هفدهم آذر ماه جاری در ایام بزرگداشت روز جهانی معلولان برگزار خواهد شد.

وی افزود:انتظار می رود این جشنواره با استقبال عمومی تماشاگران مواجه شده تا علاوه بر ایجاد انگیزه در این هنرمندان توانمند،موجب تحقق این شعار در جامعه شود که معلولیت محدودیت نیست و در شرایط برابر یک معلول نیز می تواند توانمندی های شگرفی از خود نشان دهد.

عرب نژاد گفت:بهزیستی استان در راستای فعالیت‌های خود در زمینه ارائه خدمات رفاهی،اجتماعی و فرهنگی به معلولان و تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی این گروه از افراد جامعه،بر آن شد تا با توجه به نقش مؤثر و ارزشمند هنر نمایش در ایجاد ارتباطی هماهنگ،تأثیرگذار،متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد معلول و گسترش همکاری های مشترک و خلاق،این جشنواره را برگزار کند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص محورهای جشنواره افزود:برابرسازی فرصت ها در تمامی عرصه های اجتماعی،آموزشی فرهنگی،هنری،ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت،رشد دیدگاه همدلی و ارزش های مثبت فرهنگی  را از جمله محورهای مورد تأکید جشنواره عنوان کرد.

وی همچنین تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولان و منزلت آنان،تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه،توانمند سازی افراد دارای معلولیت و تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و معلولان علاقه مند به هنر نمایش را از دیگر محورهای مورد تأکید این جشنواره اعلام کرد.

انتهای پیام/غ

جشنواره تئاتر معلولان کویر در بیرجند برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.