خنثی‌سازی طرح عملیات خرابکارانه تروریست‌ها در آلمان همزمان با برگزاری جشن‌های کریسمس

پلیس آلمان در یک عملیات گسترده شش پناهجو را به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی بازداشت کرد.

بازداشت 6 پناه جو را به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی در آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ با نزدیک شدن به جشن های کریسمس، حدود 500 پلیس آلمانی طی عملیات ویژه ای در شهرهای کاسل، هانوفر، اسن و لایپزیک موفق شدند 6 پناهجو را بازداشت کنند. این افراد متهم به ارتباط با گروه تروریستی داعش و برنامه ریزی برای انجام حملات انتحاری در این کشور بودند.

به گفته سخنگوی پلیس، 6 پناهجوی دستگیر شده،  بین 20 تا 28 ساله بودند. چهار نفر از آنها در دسامبر سال 2014 و دو تن دیگر در تابستان سال 2015 به واسطه پناهندگی سیاسی وارد آلمان شده بودند.

روزنامه «ولت» چاپ آلمان نوشت متهمان در صدد اجرای حمله گسترده ای همزمان با برگزاری جشن کریسمس بودند. این حمله قرار بود با سلاح گرم و مواد منفجره اجرا شود که با دستگیری آنها، این حملات عملیاتی نشد.

در دسامبر سال  2016 میلادی یک کامیون اسکانیا با ورود به بازار کریسمس در برایتشایدپلاتز واقع در شهر برلین، جمعیت حاضر در این بازار را زیر گرفت. بر اثر این حمله تروریستی  12 تن کشته و 48 تن زخمی شدند.  انیس عامری، از اتباع کشور تونس که به آلمان مهاجرت کرده بود، عامل این حمله تروریستی معرفی شد.

انتهای پیام/

 

بازداشت 6 پناهجو به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی در آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار