برگزاری چهارمین دوره طرح ملی پویش کتاب گردی در مشهد

چهارمین دوره طرح ملی پویش کتاب گردی دوم آذرماه ، همزمان با مشهد در سراسر کشور برگزار می شود.

برگزاری چهارمین دوره طرح ملی پویش کتاب گردی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست هماهنگی چهارمین دوره پویش کتابگردی در مشهد گفت : ظرف سه سال اخیر خراسان رضوی همراهی خوبی با این جریان داشته و امسال نیز می کوشیم پویشی قوی در استان و مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشته باشیم.


وی  ادامه داد:  برپایی نمایشگاه کتاب با رویکرد حضور ناشران خارجی در فضای ١٢ هزار مترمربعی برنامه ریزی شده است.


سرابی افزود  :١١ بخش نمایشگاهی با همکاری دستگاههای مختلف و با هدف استفاده از ظرفیت بخشهای غیردولتی و تشکلهای مردمی در این نمایشگاه برپا می شود. هشتمین دوره نمایشگاه ملی دفاع مقدس نیز همزمان با نمایشگاه کتاب و با حضور١٤٠ ناشر تخصصی در مشهد برپا خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار امسال مقرر شده بنهای خرید کتاب علاوه بر نمایشگاه در کتابفروشیهای سطح شهر مشهد تا یک ماه پس از برگزاری نمایشگاه قابل خرید و فروش باشد.


وی به فرارسیدن چهارمین دوره پویش سراسری کتابگردی نیز اشاره و افزود: به دلیل تقارن این پویش با ایام دهه آخر صفر مقرر شد به صورت سراسری دوم آذر در سراسر کشور برگزار شود .


سرابی برگزاری چهارمین دوره معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران، طرح دوشنبه های کتابخوانی در مهدهای کودک و طرح حمایت از ترجمه آثار ایرانی به زبانهای را از دیگر موارد مرتبط و در دست اجرا در خراسان رضوی اعلام کرد .


انتهای پیام//ف.م

 

 

چهارمین دوره طرح ملی پویش کتاب گردی آذر ماه امسال در مشهد برگزار می شود

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار