امدادرسانی به ۸۵ گردشگر گرفتار در سیلاب در تایباد

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد از امدادرسانی به ۸۵ گردشگر گرفتار در سیلاب روز گذشته در منطقه کرات این شهرستان خبر داد.

هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: در پی بارش باران و جاری شدن رواناب در برخی از مناطق شهرستان تایباد، به ۸۵ گردشگر گرفتار در سیلاب توسط نیرو‌های نجاتگر امدادرسانی شد.

وی افزود: این افراد روز گذشته برای گردش به منطقه کرات و تفرجگاه‌های آنجا رفته بودند که با تداوم ریزش نزولات جوی، در محاصره سیل و رواناب گرفتار می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: همزمان با این واقعه، یک تیم امداد و نجات که متشکل از ۲ دستگاه خودروی سنگین و ۶ نفر امدادگر بودند؛ در پی تماس تلفنی مردم با مرکز کنترل عملیات هلال احمر به محل بند کرات، واقع در جنوب شهرستان، اعزام شدند.

رمضانی بیان کرد: علاوه برای امدادگران هلال احمر، نیرو‌ها و تجهیزات لجستیکی راهداری، دهیاری روستای کرات، آتش نشانی کرات و پلیس راه با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان تایباد برای کمک به افراد محاصره شده در سیل بسیج شدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملیات امداد و نجات در منطقه کرات، از ظهر تا اواخر وقت شب به طول انجامید و پس از انتقال افراد به نقطه امن، بسته‌های غذایی اضطراری میان نجات یافتگان توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد خاطرنشان کرد: اکیدا توصیه می‌شود که مردم در هنگام بارش شدید باران به هشدار‌های هواشناسی توجه کنند و از اتراق و توقف در کنار مسیل‌ها به شدت بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار