مدیرکل اوقاف استان اصفهان خبر داد:

ثبت بیش از 15 هزار موقوفه در اصفهان

در طول تاریخ بیش از 15 هزار موقوفه در اصفهان به ثبت رسیده، نزدیک به 7 هزار انتفاعی است، نزدیک به 8 هزار موقوفه منفعتی نیز وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ظهر امروز در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: در طول تاریخ بیش از 15 هزار موقوفه در اصفهان به ثبت رسیده، نزدیک به 7 هزار انتفاعی است، نزدیک به 8 هزار موقوفه منفعتی نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام رضا صادقی افزود: قدیمی ترین وقف نامه در تاریخ اسلام در اصفهان به ثبت رسیده است، چیزی که در راه خدا وقف می‌شود تا ابد باقی خواهد ماند، مطمئن باشید اموال موقوفه تا قبر و قیامت همراه شما خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: باغ فدک که امروزه توسط شهرداری اداره می شود موقوفه برای روضه خوانی و اطعام طلاب فقیر است و با همت اداره ثبت سند مالکیت آن اخذ شده است؛ آثار و برکات وقف این است که مجموعه قضات، زندان‌ها و شهرداری در حال استفاده از این موقوفات هستند.

وی عنوان داشت: موکب های امسال نزدیک به 200 میلیون تومان اجرای نیت واقف شد، مردم ما بدانند در راستای احتیاجات امروز وقف کنند، در این زمین لرزه اخیر نزدیک به 100 میلیون تومان از محل موقوفات زلزله استفاده شد؛ امروزه در کوهپایه کاروانسرای عباسی و این چنین موقوفات استفاده می شود.

صادقی بیان کرد: مدارس علمیه جد کوچک و جد بزرگ از قبیل این موقوفات است و تا قیامت هر چه طلبه در این مدارس تربیت می شوند کسی که وقف کرده نیز از آن ثواب می برد، امروزه باید متناسب با نیاز روز مردم اموال خود را وقف کنند.

وی اذعان داشت: آنچه در توان دارید وقف کنید نیاز نیست حتما زمین و خانه باشد، منزلی با قیمت بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای قرآن وقف کرد، چه نیت زیبایی داشته است؛ کسانی که بی‌وارث یا بدوارث  هستند اموال خود را با وقف جاودانه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: برخی تهمت می‌زنند که اوقاف می‌خورد و می‌برد، باور کنید اینطور نیست، بیش از هزار و 500 سند در طول یک سال داشته‌ایم اما نزدیک به 3 درصد از موقوفات فاقد سند هستند؛ اصفهانی‌ها نه تنها در دفاع مقدس الگو بودند بلکه در عمران و آبادانی نیز همواره فعال هستند.

وی در پایان ابراز داشت: آنچه برای مقبره علامه مجلسی کار شده در شأن این عالم بزرگوار نیست و امیدواریم در مورد این مقبره عملکرد بهتری انجام شود.

 

انتهای پیام/م

 

کمک 100 میلیون تومانی اوقاف اصفهان به زلزله‌زدگان غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.