افتتاح نخستین کتابخانه ویژه کودکان در ولایت هرات

نخستین کتاب‏خانۀ ویژۀ کودکان به ابتکار ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات، در این ولایت ساخته شد.

افتتاح نخستین کتابخانه ویژه کودکان در ولایت هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین کتاب‏خانۀ ویژۀ کودکان به ابتکار ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات، در این ولایت ساخته شد.

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می گویند که هزاران کتاب کودک در این کتابخانه فراهم شده اند و روزانه کودکان برای مطالعه به این کتاب خانه آورده می شوند.

جاوید ضرغام، معاون ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات افزود: «کتاب های خوب و مفیدی به زبان دری و پشتو در این جا گرد آوری شده است و خرسندم که توانستم چنین کاری برای اطفال بکنیم.»

وی گفت: تلاش می کنیم که از هم اکنون نسل فردا را به کتاب خوانی عادت دهیم و به کودکان انگیزه داده شود.

به گفتۀ مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، برای فراهم آوری کتاب های این کتاب خانه، ماه ها تلاش شده است. بخشی از این کتاب ها نیز هدیه شده اند.

حبیب الرحمان میزایی، مسئول کتابخانۀ عامه هرات بیان داشت: «نزدیک به دو هزار و پانصد جلد کتاب در این کتابخانه موجود است که دو موضوع دارند؛ یکی کتاب های داستان برای اطفال است و تعدادی دیگر کتاب های تربیتی است.»

اما، در چند قدمی این کتاب خانه، کودکانی نیز هستند که به دلیل ناداری و فراهم کردن نان خوانواده هایشان در کنار جاده کار می کنند و رویای با سواد شدن و کتاب خواندن را دارند.

هرچند آمار مشخصی از کودکان کارگر در افغانستان وجود ندارد، اما گفته می شود که بیش از 1 میلیون کودک در افغانستان مشغول کارهای شاق اند و از آموزش به دور مانده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار