دو خط مترو در هرات ساخته می شود

مسئولان آمریت تصدی ملی بس هرات می‌گویند که برای حمل و نقل سریع شهروندان هرات دو خط مترو در ولایت هرات ساخته خواهد شد.

دو خط مترو در هرات ساخته می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان آمریت تصدی ملی بس هرات می‌گویند که برای حمل و نقل سریع شهروندان هرات دو خط مترو در ولایت هرات ساخته خواهد شد.

حیات الله مهمند، آمر تصدی ملی بس اداره ترانسپورت هرات در یک نشست خبری گفت که در ماستر پلان شهری این ولایت که به‌تازگی از سوی اداره محلی هرات منظور شده در آن دو خط مترو نیز گنجانیده شده است.

او ابراز امیدواری می‌کند که با منظوری ماستر پلان شهری هرات از سوی رئیس جمهور غنی، زمینه‌های لازم برای ایجاد دو خط مترو در این ولایت فراهم شود.

این دو خط مترو مسیر‌های سرک هاشمی تا شیدایی و از شهرک معلمین تا میدان هوایی هرات را تحت پوشش قرار می‌دهند.

در همین حال، فریدون سروری، رییس شهرسازی و مسکن هرات گفت که تمام تسهیلات لازم در ماستر پلان شهری این ولایت برای حمل و نقل سریع پیش بینی شده است.

او تاکید کرد که در صورت منظوری این ماستر پلان وزارت ترانسپورت باید بودجه‌ی برای راه اندازی مترو فراهم سازد.

در این میان، جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات گفت که تطبیق مترو نیاز به زمان دارد و در برنامه‌های توسعه هرات در درازمدت خطوط مترو پیش بینی شده است.

با این وجود، مسئولان در آمریت تصدی ملی بس هرات تصریح کردند که تا اخیر سال جاری، پنجاه ملی بس کمک شده از طرف دولت هندوستان به هرات انتقال می‌باید. این مسئولان ابراز امیدواری می‌کنند که با استفاده از این ملی بس‌ها مشکلات ترانسپورت شهری هرات به میزان چشم گیری کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار