صدور 7 هزار ویزا برای زائرین اربعین در هرات

بیش از 7 هزار ویزای ایران به زائران اربعین در ولایت هرات صادر شده است.

صدور 7 هزار ویزا برای زائرین اربعین در هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از 7 هزار ویزای ایران به زائران اربعین در ولایت هرات صادر شده است.

«محمود افخمی رشیدی»، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیران شرکت‌های زیارتی گفته از حداکثر توانشان برای انتقال و تکریم زائران اربعین استفاده کنند.

آقای رشیدی گفته باید کاروان‌ زائران با جمهوری اسلامی افغانستان هماهنگ باشند تا در مسیر بندر اسلام قلعه برایشان مشکلی پیش نیاید.

این دیپلمات ایران در هرات بیان کرد: دوستان ما در نقطه صفر مرزی آماده پذیرایی از زائران امام حسین (علیه السلام) هستند و زائران افغانستان با ورود به مشهد، استقبال می‌شوند و یک وعده در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) به صرف ناهار پذیرایی می‌شوند.

وی همچنین گفته که بخش خدمات کنسولی، در این ایام به شکل 24 ساعته فعالیت دارد.

وی در رابطه با موضوع بیمۀ زائران گفت: بیمه با حداقل پولی که دریافت می‌کند خدمات بسیاری را ارائه خواهد کرد و در صورت بروز حادثه  تا سقف 10 هزار یورو مساعدت خواهد کرد، لذا زائرین نگران هزینه بیمه نباشند.

قرار است امسال از هرات بیشتر از 7 هزار نفر به کنگره جهانی اربعین در عراق اشتراک کنند که این آمار نسبت با سال‌های گذشته به شکل چشم‌گیری افزایش را نشان می‌دهد .

همه ساله تعداد زیادی از مسلمانان جهان در چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (علیه السلام) خود را به کربلای معلی می‌رسانند تا از غافله عشق و آزادگی عقب نمانند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار