قرائت کنتور با دستگاه‌های هوشمند در چالوس

سامانه قرائت کنتوربا گوشی همراه در چالوس به صورت پایلوت راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران گفت: سامانه قرائت کنتوراز طریق دستگاه‌های هوشمند گوشی همراه برای نخستین بار در شهرستان چالوس راه اندازی شد.

وی افزود: این سامانه ابتدا درامورتوزیع نیروی برق چالوس بطورآزمایشی راه اندازی و تا پایان سال در شهرستان‌های دیگر ایجاد خواهد شد.

فرح زاد گفت: دراین سامانه گوشی‌های همراه هوشمند مجهز به نرم افزار تحت وب خواهند بود به گونه‌ای که ماموران شماره بردار بتوانند فایل قرائت کنتور را به صورت روزکار‌های مجزا دریافت و برای امور توزیع برق محل خدمتی خود بفرستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با اشاره به مزیت‌های این سامانه گفت: تسریع در فرآیند عملیات کنتورخوانی، صدورو چاپ بموقع قبوض بهای مصرفی برق در مکان سکونت مشترک از مزایای این طرح است.

وی افزود: این سامانه قابلیت دارد پیوندی میان فایل قرائت و سیستم جامع خدمات مشترکان ایجاد کند و مختصات جغرافیایی اشتراک و مسیر تردد مامور برای مشاهده کنتور را نیز مستند سازی و به ثبت برساند.

فرح زاد گفت::‌پیش ازاین با دستگاه پی دی اف عملیات شماره برداری کنتور‌های برق انجام می‌گرفت و این روند با مشکلات فراوانی همراه بود.

شرکت توزیع برق غرب مازندران به بیش از ۵۵۰ هزار مشترک خدمات ارائه می‌دهد که این عمل توسط ۱۳۰ مامور شماره بردار کنتور برق صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ر

‌تسریع در عملیات کنتورخوانی با دستگاه‌های هوشمند در چالوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار