انجام ۱۰۳ اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی بابل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از انجام ۱۰۳ اهدای عضو در این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در این دانشگاه از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۱۰۳ اهدای عضو داشتیم که با همت والای مردم شهرستان بابل و اعتمادی که به کادر درمان این شهرستان داشتند این امراتفاق افتاده است.

او افزود: قبل از اهدای عضو باید در تخصص‌های مختلف درمانی بحث مرگ مغزی بیمار مسجل بشود و تا زمانی که متخصصین این مرگ مغزی رو تایید نکنند روند اهدای عضو صورت نمی‌گیرد.

دکتر محمدیان گفت: تیم پزشکی شامل متخصصین نورولوژی یا مغز و اعصاب، نوروسرجری یا جراح مغز و اعصاب، آی سی یو، ریه، بیهوشی و داخلی، مرگ مغزی بیمار را تایید می‌کنند و حتی در بعضی از تخصص‌ها از دو پزشک نظرخواهی می‌شود.

او با اشاره به فرصت محدود انتقال و اهدای عضو، گفت: از خانواده‌های بیماران تقاضا داریم با سرعت در تصمیم گیری و همکاری با همکاران واحد اهدای عضو، به بیماران چشم انتظار زندگی دوباره ببخشند.

دکتر محمدیان گفت: اعضایی مثل قلب، کلیه‌ها، کبد، حتی بخشی از چشم، پوست، اعصاب، عضلات و استخوان‌ها قابل اهدا هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: هر یک از هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت www.ehdacenter.ir جهت دریافت کارت اهدای عضوو رضایت شخصی نسبت به این امر خداپسندانه اقدام نمایند تا قوت قلبی برای خانواده‌های گرامی باشد تا در صورت نیاز با اطمینان خاطر قدم در این راه بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار