مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی؛

خراسان جنوبی،بیشترین شرکت سهامی زراعی در کشور را دارد

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن 7 شرکت سهامی زراعی،بیشترین شرکت سهامی زراعی در کشور را از نظر تعداد دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ قربانی،مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی با دارا بودن 7 شرکت سهامی زراعی بیشترین شرکت سهامی زراعی در کشور را از نظر تعداد دارد،افزود: از ابتدای سال تاکنون 206 هزار و 366 تن محصولات باغی و زراعی توسط شرکت‌های سهامی زراعی تعاونی‌های تولید در خراسان جنوبی تولید و برداشت شده است.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات در خراسان جنوبی افزود: در سال زراعی96، 57 هزار و 925 تن انواع محصولات به صورت توافقی در استان توسط تشکل‌های شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.


مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی 200 تعاونی وجود دارد،گفت: تولیدات امسال در مدت 6 ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تولید 6 درصد و از نظر ارزش ریالی 12 درصد رشد دارد.

وی افزود:در سال زراعی ۹۶ میزان ۱۶ هزار و ۱۲ تن گندم با قیمت هزار و 300 تومان به صورت تضمینی از کشاورزان استان توسط تعاون روستایی خریداری شد.

قربانی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم توسط 22 مرکز در استان انجام شده است،گفت:در سال زراعی 96 میزان 7هزار و 200 تن جو نیز از بهره‌برداران در خراسان جنوبی توسط 6 مرکز خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی افزود: در این مدت 124 تن کلزا نیز به صورت تضمینی از بهره‌برداران شهرستان‌های طبس، بشرویه، نهبندان و سربیشه توسط 3 مرکز خریداری شده است.


انتهای پیام/ب


خرید تضمینی 16 هزار تن گندم در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.