مدیرکل ارتباطات استان بوشهر:

پهنای باند اینترنت در استان بوشهر به ۳۲ گیگابایت رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ظرفیت پهنای باند ورودی استان بوشهر را ۲۰۰ گیگابایت دانست و گفت:پنهای باند اینترنت در استان بوشهر به ۳۲.۷۸ گیگابایت افزایش یافته است.

پهنای باند اینترنت در استان بوشهر به ۳۲ گیگابایت رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،با اشاره به اینکه خدمات اینترنتی در استان بوشهر افزایش یافته است اظهار داشت: اکنون کاربران اینترنت در استان بوشهر به ۶۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده و این در حالی است که ۲۰۸ هزار خانوار این استان به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شبکه نسل ۳ در شهر‌های مختلف استان بوشهر ایجاد شده تصریح کرد: اکنون ۳۴ شهر این استان دارای شبکه نسل سوم و ۲۸ شهر از شبکه نسل چهارم بهره‌مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان اینکه بهره‌مندی اینترنت در روستا‌های استان بوشهرافزایش یافته است خاطر نشان کرد: ۴۱۱ روستای استان بوشهر از خدمات اینترنت استفاده می‌کنند که نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری یافته است.

سملیان با اشاره به طرح اجرای شبکه فیبرنوری در استان بوشهر پرداخت و افزود: بیش از ۳ هزار و ۵۷۸ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان بوشهر اجراء شد که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی دارد.

وی، از افزایش پهنای باند اینترنت استان بوشهر خبرداد و گفت: پن‌های باند اینترنت در استان بوشهر به ۳۲.۷۸ گیگابایت افزایش یافته و این در حالی است که ظرفیت پن‌های باند ورودی استان بوشهر ۲۰۰ گیگابایت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از راه‌اندازی سرویس اینترنت بی سیم رایگان در اماکن عمومی شهر بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در راستای ایجاد بستر اینترنت WIFI در اماکن عمومی، زیرساخت رایگان سرویس اینترنت بی سیم رایگان در شهر بوشهر فراههم شده است.

وی بیان کرد: این مهم، امکان دسترسی آسان عموم مردم را به سرویس اینترنت در ۶ نقطه فضای عمومی شهر بوشهر خصوصا پایانه مسافربری و مجتمع تجاری زیتون، با قابلیت دسترسی به اینترنت با سرعت حداکثر ۵ مگابیت بر ثانیه تا دوساعت و حجم دانلود M۳۰۰ برای هر کاربر فراهم کرده است.

سملیان با اشاره به این موضوع که این حرکت گام بزرگی در راستای توسعه دسترسی آسان عموم به اینترنت است افزود: همواره در تلاش هستیم در تمامی اماکن عمومی شهر‌های استان بوشهر سرویس اینترنت بی سیم رایگان برای عموم راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/ز

پهنای باند اینترنت در استان بوشهر به ۳۲ گیگابایت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.