جایزه برتر پارک‌های علمی آسیا به شرکت دانش‌بنیان اصفهانی رسید

مدیر عامل شرکت دانش بنیان اصفهان گفت: این شرکت با ارائه فناوری ساخت مخازن 2 جداره کرایوژنیک، جایزه برتر پارک‌های علمی آسیا را در سال 2017 به خود اختصاص داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکتی دانش بنیان در اصفهان با ساخت مخازن 2 جداره کرایوژنیک که می تواند مایعات بسیار سرد را ذخیره کند، موفق به کسب جایزه برتر پارک‌های علمی آسیا شد.

محمدرضا محمودیان افزود: مخازن کرایوژنیک به منظور ذخیره‌سازی مایعات بسیار سرد از قبیل اکسیژن مایع، نیتروژن مایع و گاز طبیعی استفاده می‌شود.

وی درجه دمایی نگهداری این مایعات را محدوده منهای 150تا 196 عنوان کرد و افزود: برای حفظ این سرمای بسیار شدیدبه مخزن 2 جداره با عایق مناسب نیاز است.

محمودیان افزود: پژوهشگران این شرکت تا کنون موفق به ساخت مخازن کرایوژنیک تا قطر سه و ارتفاع حدود 20 متر شده اند که می تواند 75 هزار لیتر نیتروژن مایع را در فشار 17 بار در خود نگهداری کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان،کاهش صرفه جویی 30 درصدی مصرف انرژی،کاهش 80درصدی نگهدارنده ها در صنایع غذایی، افزایش سطح ایمنی مصرف اکسیژن در مراکز درمانی، قابلیت ذخیره سازی نیتروژن با حجم بالا در پالایشگاه ها و صرفه جویی 80درصدی در مصرف آب شیرین مزارع پرورش ماهی را از مهمترین ویژگی ها و مزایای استفاده از این مخازن برشمرد.

وی گفت :پیش از دستیابی پژوهشگران ایرانی به این فناوری، مخازن 2 جداره کرایوژنیک از کشورهای چین، هند، ترکیه و آلمان با هزینه هر مخزن 300 میلیون تومان وارد کشور می شد که هم اکنون این فناوری با نصف قیمت نمونه خارجی در حال ساخت است.

پژوهشگران این شرکت دانش بنیان با 9 سال فعالیت تحقیقاتی به این فناوری دست یافتند.
مخازن کرایوژنیک با شماره 61403 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ثبت شده است.

نیاز صنایع کشور به این فناوری سالانه بیش از 500 دستگاه است و این شرکت توانایی ساخت 30 دستگاه را در سال دارد.
با بومی سازی دانش ساخت مخازن دو جداره کرایوژنیک سالانه بیش از 15 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور حاصل می شود.

جایزه برتر پارک‌های علمی آسیا ˈASPAˈ هرسال با هدف تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آفرین برای دستیابی به روحیه تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه، ایجاد فرصت‌های مناسب در راستای یافتن شریک تجاری و معرفی مدل‌های شرکت‌های موفق برگزار می‌شود.

بیست و یکمین کنفرانس پارک‌های علمی آسیا ۱۹ تا ۲۱ اکتبر در کشور ویتنام برگزار شد.

 

انتهای پیام/م 

 

جایزه پارک های علمی آسیا در دست پژوهشگران اصفهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.