دبیر انجمن سازندگان ماشین آلات کشاورزی اصفهان:

تعطیلی ۳۰ واحد ساخت ماشین آلات کشاورزی در اصفهان

دبیر انجمن سازندگان ماشین آلات و ادوات کشاورزی اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۱۵ واحد ساخت ماشین آلات کشاورزی در اصفهان داریم که ۳۰ واحد آن از گردونه تولید خارج شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بیژن پیوندی  اظهار داشت: متاسفانه از حدود ۱۱۵ واحدی که عضو انجمن سازندگان ماشین آلات و ادوات کشاورزی اصفهان هستند، بیش از ۳۰ واحد از گردونه تولید خارج شده یا کاملا تعطیل و یا نیمه تعطیل شده اند.

وی بیان داشت: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده ترمز چرخه تولید شده ضربه بزرگی بر واحدهای تولیدی وارد کرده است.

دبیر انجمن سازندگان ماشین آلات و ادوات کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی پایه و اساس هرگونه تحول است، گفت: ثابت ماندن قیمت فروش ماشین‌ها برای حداقل یک سال، پیگیری قوانین، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل های موجود از طرف دولت و دستگاه های اجرایی و ارایه گواهی کیفیت تولید و خدمات پس از فروش مناسب از الزامات برنامه کوتاه مدت برای ماندگاری واحدهای تولیدی است.

وی گفت: طرح جایگزینی ماشین‌های فرسوده، تامین سرمایه در گردش با نرخ ترجیهی و بازپرداخت دو ساله، تامین تسهیلات بانکی بابت خرید ماشین‌ها و ادوات کشاورزی از دیگر اقدامات برای پایداری واحدهای  تولیدی ماشین آلات کشاورزی است.

پیوندی اضافه کرد: بستر سازی لازم برای توسعه صادرات، شناسایی و توسعه بازارهای داخلی و رقابت با کالاهای وارداتی استفاده از خدمات شرکت های دانش بنیان از برنامه های میان و بلند مدت برای حل مشکلات است.

 

انتهای پیام/م

 

مالیات بر ارزش افزوده  ضربه بزرگی بر واحدهای تولیدی وارد کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.