اصفهان؛

اعطای ۵ میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در نطنز

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: جهت تسهیل در خرید ادوات کشاورزی مانند تراکتور و کمباین تا کنون ۵ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان اعطا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی نطنز اظهار کرد: عملکرد این مدیریت در سال 95 برای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه شهرستان قطب کشاورزی بوده و با عنایت به اینکه کشاورزی و رونق آن یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است به روایت آمار و اسناد موجود یکی از موفق‌ترین دستگاه‌ها در این راستا بوده است.

وی افزود: یکی از مباحثی که جهاد کشاورزی توجه ویژه و خاص به آن داشته و دارد بحث آموزش بوده و این آموزش برای کشت گیاهان دارویی، زعفران، بسته بندی، پرورش ماهی و پرورش دام برای 1500 نفر برگزار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز صدور 300 پروانه صنفی که شناسنامه کشاورزی محسوب می‌شود را از جمله برنامه‌های اجرایی برای ساماندهی کشاورزی در شهرستان برشمرد و تصریح کرد: مجموعا تعداد 200 مجوز مشاغل خانگی مانند بسته بندی محصولات کاشت گیاهان و پروانه دامداری صادر شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته مجموعا 308 پروانه صدور و تمدید و مجوز نوسازی و بهسازی و دامداری در شهرستان صادر شد و مقدار 2 میلیون لیتر سوخت یارانهٔ برای تراکتور‌ها و مرغداری‌های سطح شهرستان اختصاص یافت.

مهدی بادی بیان کرد: در سال گذشته 5 مبلغ میلیارد ریال برای خرید کشاورزی  پرداخت شد که این تسهیلات صرف خرید تراکتور، کمباین و دستگاه سم پاش بوده و هم اکنون خط اعتباری برای پرداخت تسهیلات باز است و چنانچه متقاضی استفاده از این تسهیلات وجود داشته باشد می‌توانیم به بانک معرفی و تسهیلات را به کشاورز برای خرید ادوات کشاورزی دامداری قرار دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی کاشت گیاهان دارویی است که به آب زیادی نیاز ندارد و در این راستا هم اکنون کاشت زعفران، گل محمدی، فلفل زیره و نعنا در شهرستان نهادینه شده و مشکل خاصی ندارد و هم اکنون با کاشت آزمایشی گیاهانی همچون زنیان، قدومه شیرازی، کاسنی و شاتره در شهرستان انجام شده و در صدد جایگزین کردن گیاهان فوق با گیاهان دیگر هستیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.