لزوم حضور روانشناس در مدارس؛

لزوم بازنگری سیستم آموزشی و تربیتی در مدارس

عضو لرستانی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فرهنگ‌سازی و گزینش صحیح نیرو‌ها را دو راه اصلی برای از بین بردن خشونت در مدارس دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در خصوص تنبیه بدنی و مشاهده دیگر آزار‌های اخلاقی در مدارس، گفت: زمانی این تفکر که جریمه و تنبیه از میزان خطا‌ها می‌کاهد به وجود آمد و هنوز هم برخی به آن معتقدند، در حالی که شاید جریمه بتواند درصدی اندکی از خطا‌ها را بکاهد، اما به‌یقین فرهنگ‌سازی، رساندن افراد به سلامت روحی و اخلاقی و آشنا کردن آن‌ها با حق و حقوق‌شان می‌تواند به کاهش خطا‌ها منجر شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعدام نتوانست قاچاق را ریشه‌کن کند و به‌یقین معلم، دانش‌آموز و کادر مدرسه نیز با تنبیه بدنی و خشونت به خواسته خود نمی‌رسند، بر ضرورت انتخاب و گزینش صحیح نیرو‌ها در مدارس برای جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های تربیتی و اخلاقی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها، محافل مذهبی، کتاب‌های درسی، دستگاه‌های فرهنگی باید مسائل اخلاقی و ضرورت رعایت حد و حدود‌ها را در جامعه فرهنگ‌سازی کنند، افزود: همان‌طور که در برخی کشورها، روان‌شناسان و مربیان در کلاس‌های درس حضور دارند و تا پایان هر مقطع تحصیلی با دانش‌آموز می‌مانند، می‎توان در مدارس ایران نیز از همین الگو استفاده کرد.

به اعتقاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تا زمانی که سیستم آموزشی و تربیتی در مدارس بازنگری نشود و مربیان و روانشناسان در مدارس حضور فعال و مستمر نداشته باشند، احتمال تکرار حوادث ناخوشایند وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/م

سیستم آموزشی و تربیتی در مدارس نیازمند بازنگری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.