رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان خبر داد؛

برگزاری نشست تخصصی بازنمایی تجربه زیسته در ادبیات داستانی

رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان از برگزاری نخستین نشست تخصصی بازنمایی تجربه زیسته در ادبیات داستانی لرستان سیزدهم شهریورماه در شهر خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسن اسماعیل زاده رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان گفت : این نشست که با همکاری شاخه دانشگاهی انجمن جامعه ­شناسی لرستان و پژوهشکده تعلیم و تربیت با حضور جمع کثیری از معلمان، پژوهشگران و دیگر علاقمندان برگزار شده و هدف غایی برگزاری این چنین نشست های تخصصی ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و کمک به متولیان آموزش و پرورش برای حرکت آگاهانه و هوشمندانه است .

وی در ادامه به دلایلی که منجر به زایایی علوم انسانی می­شود پرداخت و ادامه داد : تجربه زیسته به دلیل این که زمان مهم ترین عنصر آن است قابلیت دید تاریخی را دارد .

ارتباط نویسندگان و اندیشمندان حوزه های مختلف علمی با یکدیگر برای داشتن دیدی جامع تر و کامل تر نسبت به پدیده ها، وجود رقابت تحقیقاتی در کنار افزایش کمیت و کیفیت متخصصین رشته های مختلف علمی از جمله دلایل دیگری بود که اسماعیل زاده به آن اشاره کردو افزود : تجربه زیسته فقط به شرایط زیست شناختی افراد محدود نمی شود بلکه به افکار افراد، بنیان های آن افکار، هستی شناسی آن ها و نگاهی که به سیاست، هنر، دین، موسیقی و دیگر ساحت های زندگی دارند ؛ نیز مرتبط می شود.

رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان در ادامه به مواردی که توسط نویسندگان باید رعایت شود تا بتوانند آثار بزرگی خلق کنند و دچار آسیب نشوند؛ اشاره و تصریح کرد : استفاده از تجربه زیسته بزرگان و اندیشمندان به شرطی که با تقلید و تکرار همراه نباشد و همچنین همراه با علاقه و خوانش چندین باره آثار آنان باشد، آشنایی با مکاتب مختلف ادبی ، تقابل بین فکر و بازنگری، مخاطب شناسی ، بومی نگاری و انعکاس ساحت ها و جنبه های مختلف زندگی اجتماعی از جمله مواردی است که به نویسندگان کمک می کند تا آثار فاخری را خلق کنند .

در ادامه این نشست تخصصی محمد مهدی ایمانی پور جامعه شناس و کرم رضا تاج­مهر نویسنده و داستان نویس­ به ارائه مباحثی در باره ویژگیهای یک نویسنده، تاریخچه­ ی ادبیات داستانی در لرستان و تاثیر عوامل مختلف فرهنگی در بازنمایی تجربه­ ی زیسته­ نویسندگان، پرداختند.


انتهای پیام/م

نشست تخصصی بازنمایی تجربه زیسته در ادبیات داستانی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار