امام جمعه اصفهان

اربعین حماسه عبادی سیاسی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت : پیاده روی اربعین ایرانیان باید الگوی همه مسلمانان باشد چرا که اربعین حماسه سیاسی عبادی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) گفت: تقوا و ترک گناه یکی از مواردی است که موجب بازشدن قفل های قلب می شود و پرده ها را کنار می زند.

وی ادامه داد: چطور ترک گناه موجب بصیرت می شود؟ بصیرت یک امر طبیعی از تقوا است و اگر بصیرت داشتیم تقوا خواهیم داشت.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: عقل ما خوبی ها و بدی ها را به ما نشان می دهد و در بعضی موارد انبیا به کمک عقل می آیند و در واقع راهنمایان بیرونی هستند.

وی افزود: انسان با تقوا تعصب جاهلی ندارد و حتی تعصبات خطی و گروهی در هر جناحی نیز به خاطر بی تقوایی است.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد : موضوع نهنگ آبی توسط افراد عقده دار با تبلیغات رواج پیدا کرد به طوری که می گویند باید در بلندی قرار بگیری تا شخصیت پیدا کنی. هیچ وقت فرد نماز خوان به سمت این موارد نمی رود و این تقوا است که از این موارد شیطانی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: آمریکایی که خود را متمدن می داند در هر روز 40 مورد تیر اندازی وجود دارد و این ها به خاطر بی تقوایی است. این ها جنود شیطان است که عقل را ازروشن بینی می اندازد.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت : مردم اصفهان در تشییع شهدای دفاع مقدس و مدافعان حضور چشمگیری داشتند و باید در مراسمات شهدا همین گونه باشد و ما به خاطر این عزیزان هم اکنون در آرامش زندگی می کنیم و این عزیزان مدافع حرم از خطر بزرگتری جلوگیری کردند تا آنها وارد مرزهای کشور ما نشوند.

وی ادامه داد: ما باید دشمن را قبل ازاینکه به خانه ما برسد دفع کنیم و این موضوع در روایت دینی ما آمده است .
امام جمعه اصفهان بیان کرد : در برخی از روایت ها آمده که امروز هفتم صفر وفات امام حسن (ع) است و این امام بزرگوار به وسیله سمی که معاویه فرستاد و حضرت نوشیدند به شهادت رسیدند.

امام جمعه اصفهان گفت : امام حسین (ع) گفتند با مرگ این برادر کمرم شکست و امیدم نا امید شد و گریه من برای تو طولانی است و من همواره به کنار قبر تو می آیم.

وی به سالگرد شهادت شهید فهمیده اشاره کرد و گفت : امروز روز بسیج دانش آموز است و امام (ره) فرمودند رهبر ما شهید فهمیده است.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد : یکی از مواقعی که صدای مسلمان بلند است موضوع مسلمانان میانمار و یمن است و این ها با فریادشان به مسلمان می گویند که به داد ما برسید.

وی ادامه داد: دشمن هیچ گاه آن ها را محکوم نمی کند و نمی گویند کار آنها خلاف حقوق بشر است ولی ما می توانیم به آنها کمک کنیم و باید به صورت نقدی باید به مسلمانان کمک کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد از تحریم های آمریکا نترسید از اول امام و مقام معظم رهبری گفتند این انرژی هسته ای بهانه است و دو مرتبه ما نمی توانیم مذاکره کنیم که تا چه حدودی موشک بزنیم و بر جام پس از برجام معنی ندارد.

وی در خصوص زیارت اربعین افزود : پیاده روی اربعین یک مانور شیعه است و یک پیاده روی سیاسی و عبادی است و تمام دنیا بر روی این مانور و عظمت نظارت می کند و سعی کنیم ما ایرانی ها در رفتارمان الگو باشیم و ما باید همانند امام حسین در شهادت پیشی بگیریم و مسیر امام حسین را ادامه دهیم و باید حسینی حرکت کنیم .

 

انتهای پیام/م

 

قرار نیست برجامی پس از برجام داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.