آغاز اجرای اقدامات امنیتی پرواز‌های عازم آمریکا از فردا

خطوط هوایی کشور‌های مختلف که به مقصد آمریکا پرواز دارند از روز پنجشنبه باید اقدامات امنیتی جدیدی را اجرا کنند.

آغاز اجرای اقدامات امنیتی پرواز‌های عازم آمریکا از فردابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ خطوط هوایی کشور‌های مختلف که به مقصد آمریکا پرواز دارند، از روز پنجشنبه باید به قوانین جدید این کشور عمل کرده و اقدامات امنیتی را اجرا کنند.

این اقدامات امنیتی جدید شامل کنترل دقیق مسافران، ممانعت از حمل لپ تاپ به کابین هواپیما و مصاحبه کوتاه با مسافران پیش از سوار شدن به هواپیماست.

روزانه بیش از ۲۰۰۰ پرواز به وسیله ۱۸۰ خط هوایی، از ۱۰۵ کشور جهان و ۲۸۰ فرودگاه وارد آمریکا می‌شوند که همه آن‌ها باید اقدامات امنیتی جدید را اجرا کنند. خطوط هوایی ۱۲۰ روز برای هماهنگی برنامه‌های خود با تدابیر امنیتی مهلت داشتند که پایان این مهلت روز پنجشنبه (فردا) است.

در همین حال شرکت هوایی لوفت هانزا اعلام کرد از فردا، پنجشنبه مصاحبه کوتاهی از مسافرانی که قصد سفر به آمریکا را دارند، انجام می‌دهد. این شرکت همچنین از مسافران آمریکا خواست ۹۰ دقیقه زودتر در فرودگاه حاضر شوند تا برای تحویل بار، بازرسی گذرنامه و مصاحبه به مشکل برنخورند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در ماه ژوئن ضمن اعمال قوانین جدید، حمل لپ تاپ به داخل کابین هواپیما‌هایی که از ۱۰ فرودگاه (قاهره، امان، کویت، کازابلانکا، دوحه، ریاض و جده، استانبول، ابوظبی و دبی) در ۸ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا عازم شهر‌های آمریکا هستند را ممنوع کرد. این محدودیت در ماه ژوئیه لغو شد، ولی دولت ترامپ اعلام کرد در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها تدابیر امنیتی خود را افزایش ندهند، این قوانین بار دیگر اجرا خواهد شد.

به دنبال بهبود روش‌های جاسازی مواد منفجره در باتری لپ‌تاپ و دیگر وسایل الکترونیکی، این دستورالعمل امنیتی جدید به شرکت‌های هواپیمایی فرصت بیشتری برای تشخیص مواد منفجره می‌دهد.


انتهای پیام/

 

 

اجرای تدابیر شدید امنیتی در پروازهای به مقصد آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار