در چارچوب سیاست‌های ضدمهاجرتی واشنگتن؛

ترامپ سقف پذیرش پناهجو در آمریکا را به ۴۵ هزار نفر کاهش می‌دهد

دو مقام آمریکایی اعلام کردند که احتمال می‌رود دونالد ترامپ سقف پذیرش پناهجو در آمریکا در سال آینده را به ۴۵ هزار نفر کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، دو فرد آگاه در دولت آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کردند که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در سال آینده میلادی تعداد کل پناهجویانی که در این کشور می پذیرد را به 45 هزار نفر کاهش دهد. اما به نظر می رسد این تعداد در مقایسه با تشدید بحران های انسانی در سطح جهان رقم بسیار پایینی باشد.

این کمترین میزان پذیرش سالانه پناهجو از زمان امضای قانون پناهجویان آمریکا در سال 1980 محسوب می شود. از آن زمان به بعد سقف پذیرش پناهجویان به کمتر از 67 هزار نفر نرسید و حتی در سالهای اخیر هم این رقم به حدود 70 هزار تا 80 هزار نفر رسیده بود. فقط در سال 2001 پس از حملات یازده سپتامبر، تعداد پناهجویانی که می توانستند وارد آمریکا شوند به کمترین سطح خود یعنی 27 هزار نفر رسید.

این دو مقام آگاه اعلام کردند: وزیر امور خارجه و وزیر امنیت داخلی آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) با اعضای کنگره در این خصوص مذاکره کنند. پس از این مذاکره، دونالد ترامپ تصمیم خود را در خصوص محدود کردن تعداد پناهجویان اعلام خواهد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال نخستین بار روز گذشته این خبر را منتشر کرد. تاکنون وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر امنیت داخلی این کشور در خصوص تصمیم کاهش تعداد پناهجویان در سال آینده اظهارنظری نکرده اند.

از نظر قانونی، رئیس جمهور آمریکا موظف است که پیش از آغاز سال مالی در یکم اکتبر، با اعضای کنگره در خصوص تعداد پناهجویانی که این کشور در آن سال می پذیرد، گفتگو و مشاوره کند.

در سال مالی 2017 که 30 سپتامبر به پایان می رسد، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا سقف پذیرش پناهجویان با اقامت دائمی در این کشور را 110 هزار نفر اعلام کرده بود. این درحالیست که پس از آنکه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد اعلام کرد حداکثر تعداد مهاجرانی که می توانند در سال 2017 وارد آمریکا شوند 50 هزار نفر است و تعداد بیشتر این پناهجویان برای منافع آمریکا خطرناک است.

منتقدان به فرمانهای ضدمهاجرتی ترامپ اعلام کرده اند: اگر دونالد ترامپ در سال 2018 باز هم سقف پذیرش پناهجویان را کاهش دهد، این مسئله می تواند به شهرت جهانی آمریکا صدمه بزند.

دونالد ترامپ در سخنرانی هفته گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد: می توان به پناهجویان در محل زندگی خودشان کمک رسانی کرد. ارائه کمک های مالی به این کشورها «شیوه ای انسانی، امن و معتبر» است.

نتایج یک پژوهش که در سپتامبر سال 2016 بوسیله اندیشکنده «کاتو» انجام شد نشان داد بین سال‌های 1975 تا 2015، 3.3 میلیون مهاجر در آمریکا پذیرفته شده اند و از این تعداد فقط 20 نفر آنها در طول این سالها به برنامه ریزی و یا انجام اقدام تروریستی در خاک آمریکا متهم شده اند.

دونالد ترامپ که از مخالفان سرسخت پذیرش پناهجو در خاک آمریکاست، روز یکشنبه فرمان مهاجرتی خود را به روز رسانی کرد. هم اکنون اتباع هشت کشور شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی، یمن به علاوه ونزوئلا، کره شمالی و چاد از سفر به آمریکا منع شده اند. پیش از این در فهرست ترامپ، نام سودان هم به چشم می خورد؛ اما در فهرست جدید نام این کشور حذف شده است.


انتهای پیام/

ترامپ سقف پذیرش پناهجو در آمریکا را کاهش می‌دهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار