واشنگتن؛ صحنه تظاهرات علیه فرمان ضدمهاجرتی ترامپ

پایتخت آمریکا صحنه تظاهرات اعتراض آمیز به تصمیمات ضدمهاجرتی دونالد ترامپ بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، واشنگتن پایتخت آمریکا صحنه تظاهرات اعتراض آمیز به تصمیمات رئیس جمهور این کشور مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشور‌ها به آمریکا بود.

اقدام دادگاه‌های هاوایی و مریلند به جلوگیری از اجرای تصمیم ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان شماری از کشور‌های عربی و اسلامی به آمریکا مانع برگزاری تظاهرات مخالفان این تصمیم در واشنگتن نشد. معترضان معتقدند این گونه تصمیم‌ها ماهیتی تبعیض آمیز و نژادپرستانه دارد که با قانون اساسی آمریکا در تناقض است.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «مردم به این تصمیم‌ها که غیرمنصفانه و غیرانسانی است اعتراض دارند. همه باید موضع خود را مشخص کنند و این پیام را به گوش جهانیان برسانند که چنین تصمیم هایی، غیرانسانی است».

تظاهرکننده دیگری گفت: «این تصمیم ترامپ در خدمت منافع تجاری و نظامی و طرف‌های سیاسی حامی اوست».

فرمان اجرایی ترامپ در این زمینه که در چارچوب عمل به وعده خود در زمان انتخابات (در خصوص جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا) است برای سومین بار با مانع دادگاه‌های این کشور مواجه شد. این بار مقامات قضایی می‌گویند قانون مهاجرت آمریکا به رئیس جمهور اجازه اعمال چنین محدودیت‌هایی را نداده است از این رو فرمان اجرایی ترامپ در خصوص ممنوعیت سفر به آمریکا مغایر با قانون مهاجرت فدرال است.

داگلاس چن دادستان کل ایالت هاوایی گفت: «دولت آمریکا گزینه‌های زیادی برای محافظت از مردم آمریکا در برابر تروریست‌ها و جلوگیری از ورود آن‌ها به کشور در اختیار دارد. ولی ممنوع کردن ورود حدود یکصد و پنجاه میلیون شهروند از شش کشور جهان به آمریکا، نه تنها تصمیمی خودسرانه است بلکه دارای ابعاد نژادپرستانه و موضع‌گیری علیه مسلمانان و نقض قوانین جاری است».

وزارت دادگستری آمریکا تصمیم دادگاه برای جلوگیری از اجرای فرمان ترامپ را محکوم و اعلام کرد به سرعت درباره آن فرجام‌خواهی خواهد کرد. کاخ سفید نیز این تصمیم را شرم آور دانسته و تاکید کرده است دولت آمریکا اطمینان دارد دادگاه‌ها در نهایت سیاست ترامپ را تایید خواهند کرد. اما وزارت امور خارجه آمریکا دستور از سرگیری صدور روادید را به شکل عادی برای شهروندان کشور‌های چاد، ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن صادر کرده است.

 

انتهای پیام/

 

اعتراض به فرمان ضدمهاجرتی ترامپ در واشنگتن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار