مددجویان خراسان جنوبی 670 تخته فرش بافتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: مددجویان خراسان جنوبی 670 تخته فرش بافتند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ حسینی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: مددجویان تحت حمایت از ابتدای سال جاری ۶۷۰ تخته فرش به متراژ دو هزار و ۶۰۶ مترمربع و به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تولید کردند که نقش مؤثری در اقتصاد خانوارهای تحت حمایت داشته است.

وی افزود: استعداد سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه موردنیاز توسط کمیته امداد طرح راه‌اندازی می‌شود.

 

حسینی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۴ کارگاه تجمیعی قالی‌بافی خراسان جنوبی فعال است،افزود: بیشتر فرش‌های تولیدشده، در طرح‌های ریز ماهی، لچک ترنج، خشتی، بوته جقه و نائین بوده است.


وی با بیان اینکه بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند،گفت: نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود.
انتهای پیام/ب


فعالیت 14 کارگاه قالی بافی مددجویان در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار