افزایش 8 برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از افزایش 8 برابری سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ جعفری‌گیو،مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی به ۶۵۱ میلیون دلار رسیده است که حدود ۸ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: مبلغ کل سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان 651 میلیون دلار مربوط به 9 پروژه است و مبلغ سرمایه‌گذاری وارده در استان 54 میلیون دلار مربوط به 6 پروژه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به ارسال 64 میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری در استان، افزود: در حال حاضر 5 پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی در سطح استان فعال هستند که شامل پروژه زغال سنگ طبس با سرمایه‌گذاری مصوب 3 میلیون و 200 هزار دلاراست که از این میزان 2 میلیون 700 هزار دلار آن وارد کشور شده است.

جعفری‌گیو با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان ریختگری شمش چدن در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف با 27 ملیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب است،گفت: پروژه انبار بسته‌بندی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی در قطعه منفصله مرز با سرمایه‌گذاری مصوب 1.9 میلیون دلار و پروژه اکتشاف و استخراج معادن مس با سرمایه مصوب 477 میلیون دلار که در شهرستان خوسف در منطقه مزار شاه سلیمان علی از دیگر پروژه های سرمایه گذاری خارجی است.

وی با بیان اینکه قالبیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان از کشورهای چین، آلمان، افغانستان و ایرلند هستند، افزود: درابتدای دولت یازدهم تعداد پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان از دو به 6 افزایش یافته و درخواست سرمایه‌گذاری خارجی از 7 پروژه در سال 92 به 44 پروژه رسیده است.
انتهای پیام/ب


6 پروژه دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.