فرماندار گناباد ؛

گردشگری غذا می تواند به رونق گردشگری گناباد کمک کند

فرماندار گنابادگفت: با توجه به گستردگی مقوله گردشگری غذا استفاده از برند در غذا‌های محلی می‌تواند به رونق گردشگری شهرستان کمک کند.

محمدعلی نبی پور در مراسم تجلیل از برگزیدگان گنابادی جشنواره سفره ایرانی با اشاره به قدمت و اصالت غذا‌های محلی گناباد خصوصا آش‌های مخصوص افزود: استفاده از ظرفیت غذا‌های سنتی و افزایش کیفیت آن با تلفیق علم روز می‌تواند مکمل توسعه گردشگری و بوم گردی در گناباد باشد.

 
وی افزود: امروزه در دنیا به سلامت و ارگانیک بودن غذا توجه خاصی می‌شود که غذا‌های بومی گناباد از این دو نظر وضعیت خوبی دارند.
 

ثبت نان تافتون و آش جوشپره گناباد در فهرست میراث معنوی کشور 


علیرضا شناسایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد از ثبت نان تافتون و آش جوشپره گناباد در فهرست میراث معنوی کشور خبرداد وگفت:. با توجه به شرایط خشکسالی در گناباد توسعه بوم گردی به همراه غذا‌های سنتی به عنوان بخشی از صنعت گردشگری می‌تواند ارزش افزوده خوبی ایجاد کند و باعث کاهش وابستگی به سایر درآمد‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان گناباد از نظر غذا‌های سنتی و اقامتگاه‌های بوم گردی در خراسان جایگاه برتری دارد افزود: انتخاب آش جوشپره به عنوان آش برتر ایران در جشنواره ملی آش ایران در زنجان از موفقیت‌های گناباد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: در دومین "جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" که در سمنان برگزار شد از گناباد آش رشته به عنوان پیش غذا، قورمه به عنوان غذای اصلی و کاچی به عنوان دسر مورد داوری قرار گرفت. در این چارچوب آشکده میراث گناباد با فعالیت منیره حیدری و ملیحه مصباح عنوان سرآشپز برتر خراسان رضوی را کسب کرد.

شهرستان گناباد دارای ۲۵۰ اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد ۱۴۲ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده اند. گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.