مشهد؛

آمادگی طرقبه و شاندیزبرای استقبال ازمیهمانان رویداد مشهد 2017

شهرهای گردشگری طرقبه و شاندیز برای استقبال و میزبانی ازمیهمانان رویداد فرهنگی مشهد 2017 و برگزاری جشنواره ونمایشگاههای فرهنگی ،هنری و گردشگری آمادگی کامل دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرماندار بینالود گفت: شهرستان بینالود دارای ظرفیت عظیم گردشگری است و می توان از صنایع دستی و سنتی این شهرستان از جمله پوستین و محصولات خشکبار ودیگر صنایع محلی برای تهیه سوغات میهمانان خارجی این فرهنگی استفاده کرد.
سید حسن حسینی افزود: بازدید از روستاهای گردشگری و جشنواره غذا در شهرستان از جمله پیشنهادات ما برای میزبانی از میهمانان خارجی و داخلی مشهد 2017 است که امیدواریم ازسوی دست اندرکاران برگزاری این رویداد فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.
فرمانداربینالود همچنین گفت: سند توسعه شهرستان مبتنی برگردشگری و صنایع وابسته است و لازم است نسبت به تقویت و تحکیم زیرساختهای این صنعت اقدامات تاثیر گذاری انجام شود که یکی از این فعالیتها شناسایی و صدورجواز تاسیس و پروانه کارگاهی برای واحدهای تولیدی صنایع دستی است.
حسینی افزود: در این راستا از سال 87 تاکنون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به صدور 973 مورد کارت صنعتگری در رشته های زیر مجموعه سازمان در شهرستان طرقبه و شاندیز و بخشها و روستاهای تابعه کرده است که این امر ضمن کمک به مساله اقتصاد مقاومتی واقتصاد درون زا و اشتغال زایی، نقش بسزایی در جلب اعتماد مشتری و اصالت تولیدات، برند سازی و شناسنامه دار کردن تولیدات بومی منطقه ایفا کرده است.
وی تصریح کرد: ازابتدای سال 95 تاکنون تعداد 90مورد کارت صنعتگری برای هنرمندان تولید کننده صنایع دستی صادر شده است که از این حیث شهرستان بینالود پس ازمشهد رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است .
فرماندار بینالود گفت: همچنین در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران در این عرصه، 11 کارگاه تولیدی صنایع دستی با مساعدت کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری و همکاری صندوق کار آفرینی امید مشهد جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند که نشان دهنده پیشگام بودن این شهرستان در معرفی صنعتگران صنایع دستی به صندوق مذکور است.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.