مشارکت 50 هزار دانش آموز استان در طرح همیار پلیس

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از 50 هزار دانش آموز دوره ابتدایی به عنوان همیار پلیس با پلیس راهور استان همکاری می کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دکتر لامعی،مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،صبح امروز در دیدار با فرمانده انتظامی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: بیش از 50 هزار دانش آموز دوره ابتدایی به عنوان همیار پلیس با پلیس راهور استان همکاری می کنند.

وی افزود : بیش از 250 معلم استان نیز به عنوان همیاران ترافیکی با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن 196مدرسه استان در حاشیه جاده ها و محورهای پر خطر، گفت: پلیس راهور آموزش های لازم جهت رفتار صحیح دانش آموزان هنگام عبور و مرور از عرض جاده و یا خیابان آموزش می دهند.

دکتر لامعی افزود: به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی، با همکاری نیروی انتظامی در سال گذشته نزدیک 600 کارگاه با موضوعات وقوع جرم و فضای مجازی در مدارس استان ویژه دانش آموزان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری 275 دوره پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر ، گفت : بیش از 16 هزار و 180 نفر از اولیای دانش آموزان در این کلاس ها شرکت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 160 خودروی سواری، مینی بوس و اتوبوس به عنوان سرویس های مدارس در سطح استان فعالیت می کنند.


لامعی افزود: پلیس راهور،در بحث ساماندهی این سرویس ها تعامل سازنده ای با مجموعه آموزش و پرورش داشته و همواره سلامت راننده و خودروها را زیر نظر داشته و تحت معاینه فنی قرار می دهد.
انتها پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.