افزایش کیفیت آموزش های دانشگاهی امری ضروری است

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ درصد از فارغ التحصیلان بیکار هستند، گفت: این امر نشان می دهد که فرهنگ کشور مشکل دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی صبح دوشنبه در شورای فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: امروز بشر گرفتار بحران معرفتی شده است و کتب معارف موجود در کشور سبب نجات جامعه از سردرگمی ها و بحران معرفتی می شود .


وی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد عزت اجتماعی را در مدرک و تحصیل می بینند این در حالی است که فرهنگ سازی و آموزش درستی وجود ندارد.


حجت الاسلام عبادی گفت: باید کیفیت آموزش ها به سمت یادگیری مهارت، فن و آموزش واقعی برود و از سیاست آموزش برای آموزش دست برداشته شود.


نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان با اشاره به برنامه های فرهنگی در کشور بیان کرد: برنامه های خوبی شامل اسناد بالادستی، برنامه های پنج ساله، سند دانشگاه اسلامی در کشور و سند تحول بنیادین وجود دارد.

وی با بیان اینکه این برنامه ها نوشته می شود اما به آن عمل نمی شود، اظهار کرد: سند بنیادین آموزش چندین سال نوشته شده اما به آن عمل نشده که این امر پاشنه آشیل کشور است.


حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: توسعه فنی و حرفه ای و آموزش های مهارتی نیازمند اهتمام وزارت علوم و تعامل او با صدا و سیما و دانشگاه ها است.
انتهای پیام/ک

فرهنگ کشور دچار مشکل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.