امام جمعه مشهد؛

شکست حصر آبادان سرآغاز پیروزی دفاع مقدس بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:آن روزی که شکست حصر آبادان به فرمان امام خمینی سیاستگذاری شد ما در موازنه قدرت قرار نداشتیم،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله علم الهدی به مناسبت ۵ مهرماه سالروز شکست حصر آبادان در مراسم صبحگاه عمومی یگان‌های ارتش با اشاره به اینکه شکست حصر آبادان سرآغاز پیروزی دفاع مقدس بود گفت: به برکت توکل به خداوند و جهاد در راه او همه موازنه‌ها تغییر کرد و ما پیروز شدیم و این جهاد اسلامی است که در آن مقابله با دشمن برخلاف موازنه قدرت است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه نیرو‌های خراسانی نقش بارزی در این عملیات ایفا کردند افزود: دفاع مقدس نماد و جلوه بارزی از اثبات حقانیت و حقیقت جهاد اسلامی در برابر جنگ و تهاجم بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: واقعیت جهاد در برابر جبهه کفر را پیش از این در غزوات پیامبر اسلام و همچنین رشادت‌های حضرت علی (ع) پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام شاهد بودیم و دفاع مقدس نیز امتداد همین جریان بود.

وی گفت: تفاوت بارزی میان جهاد اسلام و جنگ به معنای مرسوم آن وجود دارد، جهاد اسلامی حرکت در مقابل دشمن و دستیابی به فتح و پیروزی برخلافل جریان موازنه قوا و موازنه قدرت است و جریان شکست حصر آبادان نیز واجد این ویژگی است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: در تمامی جنگ‌های دنیا این قاعده وجود دارد، اما در جهاد اسلامی حرکتی عکس این جریان را شاهد هستیم و همین مسئله دفاع مقدس و جهاد اسلامی را از جنگ‌های مرسوم تمییز می‌دهد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: از نظر موازنه قوا قرارگیری نیرو‌های ما در برابر نیرو‌های تا بن دندان مسلح و حمایت شده از سوی تمامی کشور‌ها در جریان شکست حصر آبادان قابل مقایسه نبود، اما با این شرایط و در سایه رشادت رزمندگان ما به پیروزی دست پیدا کردیم.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 

برگزاری مراسم صبحگاه عمومی یگان‌های ارتش در مشهد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار