بیانیه انجمن اسلامی‌های دانشجویان؛

سیاست‌های اقتصادی وزرای متمول در آذرآب قربانی گرفت

انجمن‌های اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای به وزیر کشور اعتراض خود را نسبت به ضرب و شتم کارگران کارخانه آذراب و هپکو نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روز پیش کارگران 2 کارخانه آذراب و هپکو اراک به تاخیر یکساله پرداخت حقوق خود معترض شدند، اما به جای دریافت حقوق معوقه با واکنش نیروهای ضد شورش نیروی انتظامی مواجه شدند و  به گفته‌ شاهدان، نزدیک به 180 نفر از این کارگران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و راهی بیمارستان شدند.

تشکل‌های دانشجویی نیز در پی ضرب و شتم کارگران کارخانه آذرآب و هپکو با انتشار بیانیه‌های مختلف اعتراض خود را به این موضوع نشان دادند.

دانشجویان ۱۵ دفتر انجمن‌ اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به وزیر کشور در خصوص سیاست‌های اقتصادی دولت نوشتند که متن آن در زیر آمده است.

همانطور که مستحضر هستید، سه روز از مقابله‌ ناشایست نیروهای انتظامی با کارگران کارخانه‌ی صنعتی آذرآب می‌گذرد که بازتاب‌های وسیعی در داخل و خارج از کشورداشته است.

سیاست‌های اقتصادی نادرستی که در چهارسال گذشته از وزرای متمول دولت، سرکرده‌های چندین میلیارد دلاری ساخته و امروز در آذرآب قربانی گرفته است، این نوید را می‌دهد که آذرآب شروع یک جریان است، به جای جنجال آفرینی انتخاباتی با عنوان پول‌های کثیفی که سر از انتخابات ریاست جمهوری درمی‌آورد که شما برگزار کننده آن بودید باید برای این روزها هم عاقبت اندیشی می‌کردید.

استاندار  برای سرکوب کارگران به نیروهای انتظامی متوسل شد

این دانشجویان با با بیان اینکه شخص استاندار  از نیروهای انتظامی برای سرکوب کارگران استفاده کرد، افزودند: علی رغم تذکرهای متعدد مراجع قضایی اراک و حتی اعلام جرم دادستانی علیه سرمایه دار کارخانه مذکور، فشارها و پیگیری‌های افراد و جریان‌های منتسب به دولت و استانداری مانع از اجرای حکم دادستانی شده است، از سوی دیگر، استاندار در راس کار از نیروهای انتظامی در جهت سرکوب کارگرانی معترض استفاده کرد که سرمایه داران کارخانه حقوق هشت ماهه آنها را چپاول کرده بود.

ردپای افراد نزدیک به استانداری در این حادثه

دانشجویان در پایان با اشاره  به حضور مستقیم استاندار در این حادثه از درخواست کردند: نظر به حضور و عاملیت مستقیم استانداری و ظلمی که به کارگران آذرآب شد همچنین مشاهده‌ ردپای افراد نزدیک به استانداری و جریان دولت در این پرونده، در جهت اجرای دستورات الهی، مرّ قانون و جلوگیری از ظلم بیشتر به مردم شریف اراک، شخصا ورود و دستور پیگیری این ظلم آشکار و برخورد با متخلفان را صادر کنید تا از موارد مشابه و محتمل جلوگیری به عمل آید و سکوت بیش از این از جانب شما به عنوان مسئول مستقیم این دست مسائل، ناشی از کوتاهی در امر خطیر مسئولیت وزارت کشور است.

انجمن‌های شرکت کننده در این نامه:

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
انجمن اسلامی دانشجویان شهید باهنر کرمان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد واحد اقلید
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه ازاد اسلامی واحد نجف آباد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار