آرامش گورستانى دانشگاه هاى علوم پزشكى در دولت قبل/ نقد غيرمنصفانه از دولت كنونى

معاون فرهنگى دانشجويي وزارت بهداشت گفت: در سال ٩٢ آرامش گورستانى در دانشگاه هاى علوم پزشكى كشور حاكم بود و اكنون فضا پرنشاط است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛فراهانى معاون فرهنگى دانشجويي در نشست خبرى به مناسبت هفته دولت ،كه امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در سه سال دولت كنونى تلاش ها براى افزايش نرخ مشاركت دانشجويان در فعاليت هاى ورزشى، فرهنگى و سياسى بوده است كه على رغم موانع و مداخلات، در اين زمينه موفق بوده ايم چراكه تا سال ٩٢  آرامش گورستانى در دانشگاه ها حاكم بود.

وی ادامه داد: مخالفان دولت فكر مى كردند، به ميان آمدن بحث شور و نشاط با بى توجهى ما به ارزش هاى فرهنگى و ترويج ولنگارى فرهنگى مصادف مى شود، كه اين نقدها بسيار غير منصفانه است.

فراهانى افزود: ما فضايى را ايجاد كرديم تا دانشجويان اميد داشته باشند و منعی براى فعاليت هاى سياسى و فرهنگى احساس نكنند. از طرفى معتقد بودند فعالان انقلابي در دانشگاه ها فضاى مناسب را ندارند كه به جرات تكذيب مى كنم چراكه تمام تشكل ها فضاى قابل قبول را پيدا كرده اند.

معاون فرهنگى دانشجويي وزارت بهداشت ابراز داشت: طبق آمار دانشجويان دانشگاه هاى علوم پزشكى، ١٠ درصد در جشنواره هاى فرهنگى و ٣٧ درصد در حوزه ورزشى مشاركت داشتند. از بین این ٣٧ درصد، ١٠ درصد در ورزش هاى قهرماني و ٢٧ درصد به ورزش هاى همگاني تعلق دارد. به طور كلى بيش از ٥٠ درصد دانشجويان دانشگاه هاى علوم پزشكى فعاليت هاى ورزشى،فرهنگى و سياسى دارند. همچنين در حوزه معيشت دانشجويى،با وجود عدم توجه دولت در برنامه پنجم به اين حوزه، فعاليت هاى خوبى داشتيم.

فراهانى با بيان اقدامات موثر در احياى شوراى صنفى ،ادامه داد: حدود يك درصد يا به عبارتى هزار و ٩٦٧ دانشجويان دانشگاه هاى علوم پزشكى،عضو شوراى صنفى هستند و در اداره خوابگاه ها به ما كمك مى كنند.

وی ابراز داشت: در ابتداي اين دولت ٤٠٥ خوابگاه فعال داشتيم كه اكنون ٤٤٦ خوابگاه وجود دارد. ٦٩ هزار و ٥٥٢ دانشجو تا دوره قبل در خوابگاه مستقر بودند كه اكنون اين تعداد با افزايش ٨٣ هزار و ٥١٩ نفرى به تعداد ١٣ هزار و ٩٦٧ دانشجو رسيده است. همچنين درصد پوشش دانشجويان خوابگاهى از ٤٣ درصد به ٤٤ درصد رسيده است.فضاى خوابگاهى نيز از ٩١٦هزار و ٩٥٩ متر مربع به يك ميليون و ٩٠٠ هزار و ٤٦٧ متر مربع افزايش يافته است.

فراهانى در خصوص دانشجويان ستاره دار افزود: نمی‌دانم تعداد این افراد از قبل چقدر بوده است ولی دو نفر در این دولت مراجعه کردند که مشکلشان حل شد.

وی ادامه داد: 481 کانون فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال است و تعداد تشکل‌های دانشجویی 170 تا 180 مورد است که 30 تشکل در دولت احیا شده است.

فراهانی افزود: دانشجویان شهردار در خوابگاه ها حقوق دریافت می کنند و اختیارات خوابگاه به انها تنفیذ می شود این مسئله سبب کاهش آسیب ها در خوابگاه ها خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در 3 ماه ابتدای سال جاری 36 هزار و 252 دانشجو از خدمات مشاوره بهره‌مد شده‌اند؛ همچنین وام دانشجوی 15 درصد افزایش می‌یابد و اگر منابع پیش‌بینی شده تأمین شود این موضوع از مهرماه محقق می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در 3 سال گذشته معیشت دانشجویان مد نظر قرار گرفته و احیای شورای صنفی دانشگاه ها انجام شد و اکنون 1967 دانشجو عضو شورای صنفی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار