رونمایی از لامپ اشعه ایکس برای نخستین بار در کشور/افتتاح بزرگترین مرکز سوانح سوختگی کشور + فیلم

وزیر بهداشت در سفر خود به شیراز، از لامپ اشعه ایکس که یکی از اجزای مهم دستگاه‌های تصویربرداری است، برای نخستین بار در کشور رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، لحظاتی پیش، در مجتمع فرهنگی آموزشی ورزشی ولایت شیراز، حضور یافت و 189پروژه بهداشتی درمانی استان فارس که به مناسبت دهه مبارک فجر امسال، به مرحله بهره برداری رسیده بود، به شیوه ویدئوکنفرانس، افتتاح شد.

در این آیین، هشت بیمارستان جدید، به چرخه خدمت رسانی به مردم فارس پیوست.این بیمارستان ها، شامل بیمارستان آباده، فاز توسعه بیمارستان داراب، بیمارستان حضرت قمر بنی هاشم(ع) بیضاء، بیمارستان بوانات، بیمارستان استهبان، قادرآباد و داریون بوده است.

همچنین می‌توان به نام بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) شیراز هم اشاره کرد که در آیین جداگانه ای با حضور وزیر بهداشت، افتتاح می شود.

مرکز جامع سلامت قیر و کارزین نیز به صورت نمادین از دیگر پروژه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به همین مناسبت با حضور وزیر بهداشت و به شیوه ویدئوکنفرانس، افتتاح شد.

مر کز جامع سلامت قیروکارزین در زمینی به مساحت 380 متر مربع بنا شده است و تمامی خدمات بهداشتی مراقبت ماداران و کودکان، تنظیم خانواده، مراقبت دوران بارداری، سالمندان و میانسالان، جوانان و نوجوانان را به مراجعه کنندگان ارایه می دهد.

همچنین در این مرکز مراقبت از بیماران دیالیزی دیابت، اندازه گیری فشار خون،  بهداشت روان و مراقبت های تغذیه نیز ارایه می شود.

رونمایی از لامپ اشعه ایکس برای نخستین بار در کشور

کلنگ زنی مرکز جامع سلامت قیروکارزین در سال 93انجام شده و بیش از 300میلیون تومان اعتبار صرف ساخت آن شده است.

این پروژه ها، علاوه بر هشت بیمارستان در سراسر استان پهناور فارس، شامل بیش از 60مرکز بهداشتی درمانی، جمع سلامت، خانه پزشک و خانه سرایداری، بیش از 40 خانه بهداشت، 80تخت ویژه، 12بلوک زایمانی، 24بخش بستری و 10پایگاه اورژانس است که امروز، بخشی از آنها به نیابت از دیگر موارد، به بهره برداری رسید.

رونمایی از لامپ اشعه ایکس

رونمایی از لامپ اشعه ایکس، آیین دیگری بود که با حضور وزیر بهداشت، انجام شد.

با تاکید مقام معظم رهبری بر تولیدات داخل و حمایت از کالاهای ایرانی، اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با همکاری شرکت صنایع الکترونیک شیراز، وابسته به وزارت دفاع، همکاری هایی داشته است.

نشست های مشترکی با همکاری مسوولان دانشگاه با صنایع الکترونیک، در خصوص کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی، برگزار شد که توانمندی تولید این لامپ، به تایید رسید.

لامپ اشعه ایکس، یکی از اجزای مهم دستگاه های تصویربرداری است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به اشعه ایکس، برای نخستین بار در کشور و حتی در خاورمیانه، به عنوان فناوری هفتم یا هشتم دنیا، دسترسی پیدا کرده است.

در یک سال گذشته، موضوع استانداردها با مدیریت اداره کل تجهیزات پزشکی و شرکت های صنایع، مطرح و تست های استاندارد و بین المللی این لامپ انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین، از همکاری تمامی دستگاه های ذیربط که حوزه سلامت فارس را در تحقق هدف خدمت رسانی به مردم در اقصی نقاط استان یاری داده اند، تشکر و قدردانی کرد.

دکتر "محمدهادی ایمانیه" افزود: به واسطه این همکاری و همدلی، خدمات در استان گسترش یافت و مردم می توانند از خدمات سلامت بیشتری، بهره مند شوند.

او از لامپ اشعه ایکس به عنوان یک تکنولوژی جدید در کشور یاد کرد که استان فارس توانست برای نخستین بار در کشور، به آن دست یابد.  

اهدای لوح مدیر جهادی به وزیر بهداشت
همچنین در این آیین، مسوولان ارشد استان فارس، لوحی با عنوان "مدیر جهادی" به وزیر بهداشت، اهداکردند.

مهندس "محمدعلی افشانی" استاندار فارس، آیت الله "ایمانی" امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه و دکتر "محمدهادی ایمانیه" رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این لوح را به وزیر بهداشت، اهدا کردند.

این آیین، با حضور مسوولان ارشد استان فارس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

کلنگ دانشکده جدید داروسازی شیراز به زمین زده شد 
وزیر بهداشت به همراه استاندار فارس و دیگر مسوولان استانی و اعضای هیات رییسه دانشگاه، در آیین کلنگ زنی دانشکده جدید داروسازی شیراز، حضور یافتند.

کلنگ دانشکده جدید داروسازی شیراز به مساحت 180 هزار مترمربع و با هزینه اولیه پیش بینی شده 40 میلیارد تومان، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به زمین زده شد.

رونمایی از لامپ اشعه ایکس برای نخستین بار در کشور

پس از اتمام ساخت با برآورد اولیه سه سال، دانشکده داروسازی به طور کامل به مکان جدید منتقل می شود.

در این پروژه، 12آزمایشگاه آموزشی هر کدام به مساحت 120 مترمربع که برای گروه های مختلف سم شناسی، میکروب شناسی، نانوتکنولوژی، طب سنتی، فارموکولوژی و ... پیش بینی شده است.

رونمایی از لامپ اشعه ایکس برای نخستین بار در کشور

از دیگر بخش های این پروژه می توان به 25 آزمایشگاه تحقیقاتی به مساحت 60 مترمربع، سه آزمایشگاه برای مراکز تحقیقاتی هر کدام به مساحت 120 مترمربع، سالن آمفی تئاتر با گنجایش 250 نفر، سه کلاس با گنجایش صد نفر، دو کلاس با گنجایش 150 نفر، سالن امتحانات، کتابخانه، سالن قرائت خانه خواهران و برادران، 50اتاق ویژه اسکان اساتید، 10 سالن 30 متری با هدف استقرار گروه های آموزشی، لانه حیوانات به مساحت 100 متر مربع، سلف سرویس، واحد فرهنگی، اداری و اتاق تشکل های دانشجویی و نمازخانه اشاره کرد.

افتتاح بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی کشور

افتتاح بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی کشور با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان با مشارکت خیّر نیک اندیش و با حضور وزیر بهداشت در شیراز صورت گرفت.
 
همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با مشارکت جمعی خیرین تامین سلامت فارس به ویژه مرحومه مغفوره خانم نزاکت امتیاز و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی کشور مزین به نام حضرت امیرالمومنین (ع) با مساحت 60 هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش، این بیمارستان شامل بخش های بستری عفونی زنان و زایمان، بستری کودکان، گرافت، آی سی یوی کودکان و زنان و مردان و بستری غیرعفونی زنان و مردان است که در ۶۰ هزار متر مربع و زیربنای  ۳۰۰۰۰۰ متر مربع احداث شده است.

همچنین از پیشرفته ترین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت و تجهیز بیمارستان با کمک خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بیمارستان استفاده شده است.

این گزارش می افزاید: در ساخت این بیمارستان 700 میلیارد ریال هزینه شده است که توسط نیکوکاری به نام خانم نزاکت امتیاز مشارکت ویژه داشته که اکنون در قید حیات نیست.

گفتنی است از مهمترین مشارکت های این بانوی بزرگوار می توان به مواردی ذیل اشاره کرد:
- اقدام به ساخت بیمارستان سوانح سوختگی حضرت امیرالمونین شیرا
- ساخت و تجهیز درمانگاه حضرت فاطمه الزهرا(س)
- ساخت بخش تروما در بیمارستان چمران
- ساخت مسجد امتیاز
- خرید هجده باب منزل برای خانواده های بی بضاعت
- کمک های مالی مستمر به اشخاص نیازمند
- تهیه جهیزیه و پرداخت سرمایه کار به جوانان محروم


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار