نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد؛

سیاست‌های اقتصادی مکرون به نفع ثروتمندان است

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که بیش از نیمی از مردم فرانسه سیاست‌های اقتصادی مکرون را به نفع طبقه ثروتمند می‌دانند.

نظرسنجی: سیاست‌های اقتصادی مکرون به نفع ثروتمندان استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی «ویا وُیس» که به سفارش روزنامه «لیبراسیون» چاپ فرانسه انجام شده، نشان می دهد بیش از نیمی از فرانسوی ها معتقدند سیاست های اقتصادی کنونی «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه  به نفع قشر ثروتمند این کشور است.

بیش از 50 درصد شهروندان فرانسوی بر این باورند که رئیس جمهور جوان فرانسه توجه چندانی به قشر متوسط و کم درآمد جامعه نداشته و سیاست های اقتصادی او بیشتر به نفع ثروتمندان و افزایش درآمد این قشر است.

بر اساس این نظرسنجی، حدود 58 درصد مخالفان اصلاحات در فرانسه  معتقدند کاهش یارانه مسکن و اصلاح قانون همبستگی مالیاتی از منفی‌ترین سیاست های اقتصادی امانوئل مکرون است.  از این میان، 53 درصد بر این باورند که اصلاحات اقتصادی دولت جدید فرانسه طبقات ثروتمند این کشور را حمایت می کند. 68 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند سیاست های اقتصادی مکرون موجب افزایش بیکاری و تشدید روند اخراج کارمندان می شود. 65  درصد نیز بر تضعیف اتحادیه های کارگری با ادامه اصلاحات اقتصادی مکرون، تاکید کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد یک سوم جمعیت فرانسه از تظاهرات برای اصلاحات کارگری حمایت می کنند.

نظرسنجی لیبراسیون در روزهای 12 و 13 سپتامبر با شرکت 1007 نفر انجام شد.

انتهای پیام/

 

اصلاحات اقتصادی در فرانسه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار