سه شخصیت جدید امسال در مجمع عمومی سازمان ملل چه حرف‌هایی برای گفتن دارند؟

جامعه جهانی کنجکاو است بداند مکرون، ترامپ و گوترش سه شخصیت جدیدی که امسال در مجمع عمومی سازمان ملل حضور دارند، چه حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت.

سه شخصیت جدید امسال در مجمع عمومی سازمان ملل چه حرف‌هایی برای گفتن دارند؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است برای اولین بار ریاست مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده داشته باشد. رؤسای جمهور کشورهای عضو باید سخنرانی و دیدگاه های خود را درباره مشکلات بزرگ جهان ارائه کنند. این مجمع فرصتی برای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه است تا به صورت خصوصی با همتای آمریکایی خود گفتگو کند.

خبرنگار این شبکه از نیویورک گزارش داد: جامعه جهانی کنجکاو است بداند امانوئل مکرون، دونالد ترامپ و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، سه شخصیت جدیدی که امسال در مجمع عمومی این سازمان حضور دارند، چه حرف هایی برای گفتن دارند. همه بی صبرانه منتظرند تا ببینند آیا ترامپ بیشتر می خواهد روی سیستم اوتوکیو مسلط شود یا اینکه بیشتر روی اظهارات تحرک آمیزی که ناشناخته است و اغلب از وی انتظار می رود، تمرکز خواهد داشت. تحلیلگران معتقدند هر دوی این اتفاقات رخ خواهد داد.

ترامپ درخواست کرده است اجلاسی با موضوع اصلاحات در سازمان ملل متحد نیز برگزار شود. این اقدام با سیاست «اول آمریکا» ترامپ مطابقت دارد. بیش از صد و بیست کشور در اجلاس برای اصلاحات سازمان ملل حضور خواهند داشت. قرار است این اصلاحات از زبان آنتونی گوترش بیان شود و آمریکایی ها می گویند از این اصلاحات حمایت خواهند کرد؛ اما نشست امروز عمومی‌تر است.

 

انتهای پیام/

 

 

سه شخصیت جدید هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار