برای سومین روز پیاپی؛

سنت لوئیس آمریکا بار دیگر صحنه تظاهرات ضدنژادپرستی بود

تظاهرکنندگان در شهر سنت لوئیس آمریکا نژادپرستی در این کشور و تبرئه پلیس سفیدپوست از اتهام قتل جوان غیرمسلح سیاه‌پوست را محکوم کردند.

سنت لوئیس آمریکا بار دیگر صحنه تظاهرات ضدنژادپرستی بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهر سنت لوئیس آمریکا روز یکشنبه نیز صحنه تظاهرات و تنش میان نیرو‌های امنیتی و معترضان به حکم یک دادگاه بود.

صدور حکم تبرئه برای مامور پلیس سفیدپوستی که یک جوان سیاه‌پوست غیرمسلح را در سال ۲۰۱۴ کشت، باعث برپایی تظاهرات چند روز گذشته در شهر سنت لوئیس شده است.

بر اساس این گزارش، صد‌ها تظاهرکننده، که برای سومین روز متوالی به خیابان‌های سنت لوئیس آمده بودند، نهادینه شدن نژادپرستی را در آمریکا و به ویژه در میان نیرو‌های پلیس محکوم کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات، با اشاره به شکسته شدن شیشه‌های برخی مغازه‌ها در تظاهرات دو روز گذشته، گفت: می‌توان این شیشه‌ها را جایگزین کرد، اما نمی‌توان جان کسی را که کشته شده، به او بازگرداند.

جمعی از معترضان خشمگین نیز با عبور از مقابل ساختمان یک پاسگاه پلیس این شعار را سر می‌دادند: «اگر عدالت اجرا نشود، صلحی در کار نخواهد بود».

انتهای پیام/

معترضان به نژادپرستی در آمریکا بار دیگر در سنت لوئیس تظاهرات کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار