رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد:

مساجد نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند

باید تلاش کرد تا روز به روز فعالیت مساجد با اجرای برنامه‌های مختلف در جذب جوانان بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت الاسلام ارکبان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد در همایش ائمه جماعات، هئیت امنا و خادمین مساجد که در حسینیه ثاراله سپاه بروجرد برگزار شد گفت: مساجد می‌توانند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی داشته باشند به طوری که آسیب‌های اجتماعی در مناطقی بیشتر است که یا مسجد ندارند و یا فعالیت مساجد اندک است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های مختلفی مانند برپایی نماز جماعت، برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و دینی در سطح مساجد می‌تواند در جذب جوانان نقش بسزایی داشته باشد و جوانان و نوجوانان با شور و اشتیاق در این برنامه‌ها شرکت کنند.

حجت الاسلام ارکبان گفت: از صدر اسلام تا کنون مساجد، پایگاه‌هایی برای اجتماع‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و آموزشی بوده اند و در دوران دفاع مقدس نقش مساجد بسیار برجسته بود و رزمندگان از این مکان‌های مقدس راهی جبهه‌های جنگ می‌شدند.

وی با اشاره به این که دشمنان تلاش می‌کنند تا نقش مساجد را کمرنگ کنند افزود: امروزه دشمنان تلاش دارند تا از طریق تهاجم فرهنگی اعتقادات و باور‌های جوانان را کمرنگ کنند و بتوانند آن‌ها را به سمت و سوی غرب بکشانند که در این میان مساجد می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد با اشاره به این که در شهر بروجرد ۷۸ مسجد وجود دارد افزود: در هر یک از مساجد بین سه تا پنج نفر هیئت امنا فعالیت دارند و باید تلاش کرد تا برنامه‌های پر بارتر در سطح مساجد برگزار شود.

انتهای پیام/ د

جذب جوانان به مساجد برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار