مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان:

موقوفات در برطرف سازی مشکلات جامعه نقش آفرینی است

مدیر کل اوقاف لرستان از تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف توسط مبلغان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به وجود دو نوع موقوفه انتفاعی و منفعتی بیان داشت: وجود موقوفات در ارتقای وضعیت جامعه در عرصه‌های مختلف نقش آفرین است.

وی بیان کرد: در سایه حمایت خیران و واقفان می‌توان کار‌های پسندیده‌ای در جهت تقویت فرهنگ و اخلاق جامعه و با رفع نیاز‌های لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی کار‌های مؤثری انجام داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی، حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حمایت واقفان است، عنوان داشت: امید است با کمک مبلغان بتوان مشکلات این عرصه‌ها را برطرف ساخت.

وی با اشاره به اینکه در شهر خرم آباد در مجموع ۷۵۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد، ادامه داد: منظور از موقوفه انتفاعی موقوفاتی همچون مساجد و حسینه‌ها هستند.

حجت الاسلام خاکباز با تأکید بر ضرورت نیاز به افزایش موقوفات منفعتی و هدایت نیت واقفان به سمت این موقوفه‌ها گفت: این موقوفه‌ها درآمدزا بوده و با استفاده از درآمد موقوفات می‌توان در جهت برطرف شدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ نوع نیت در موقوفات منفعتی با محوریت نیت درمان، کمک به بیماران بی بضاعت، کمک به دانشجوی بی بضاعت و نیت روضه امام حسین (ع) وجود دارد، عنوان کرد: مبلغان به هدایت نیت واقفان به سمت دیگر نیاز‌های جامعه باید توجه داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه گفت: در استان ۴۰۰ موقوفه منفعتی وجود دارد و درآمد این موقافات در جهت برطرف سازی مشکلات جامعه نقش آفرین است.

وی «ترویج فرهنگ وقف، قرآن و اهل بیت» را شعار اوقاف و امور خیریه  لرستان عنوان کرد و گفت: مبلغان به صورت دائم در امامزادگان مشغول فعالیت بوده و ترویج فرهنگ وقف در اولویت برنامه‌های تبلیغی آنان قرار دارد.

حجت الاسلام خاکباز در ادادمه گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف منفعتی در همه امامزادگان یک غرفه با حضور مبلغان اعزامی برپا است.

انتهای پیام/ د

وجود موقوفات در برطرف سازی مشکلات جامعه نقش آفرین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.