یک کارشناس نظامی: ترامپ کمک می‌کند تا رویاهای کیم جونگ اون تحقق یابد

یک کارشناس نظامی اعلام کرد دونالد ترامپ در واقع به کیم جونگ اون کمک می‌کند تا دشمنانش را از بین ببرد.

یک کارشناس نظامی: ترامپ به کیم جونگ اون کمک می‌کند تا دشمنانش را از بین ببردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ یک کارشناس  نظامی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واقع  به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کمک می کند تا دشمنانش را از بین ببرد.

دکتر«آندره آبراهامیان»، مدیر مرکز تحقیقات چوسان --سازمانی غیرانتفاعی در خصوص آموزش نیروهای حرفه ای برای کره شمالی--  گفت: ترامپ کمک می کند تا رویاهای کیم جونگ اون تحقق یابد.

آبراهامیان با اشاره به اینکه رویای همیشگی کره شمالی تخلیه شبه جزیره کره از نیروهای نظامی آمریکا  بوده است، ادامه داد: توئیت هایی که رئیس جمهور آمریکا پس از آزمایش موشکی کره شمالی منتشر کرده حاکی از آن است که او خواستار برپا شدن جنگ در شبه جزیره کره است. از این طریق او می تواند به صورت یکجانبه از توافقنامه تجارت آزاد کره و آمریکا که 5 سال به طول انجامید، خارج شود.

وی اظهار داشت: مذاکرات درباره این توافقنامه اواخر دولت بوش آغاز شد و در سال 2012 همزمان با ریاست جمهوری باراک اوباما امضاء شد. ترامپ با انتشار توئیتی مبنی بر اینکه پاسخ تهدیدات کره شمالی را با خشم و آتش پاسخ می دهد، در واقع تهدید کرده با شعله‌ور کردن آتش جنگ در شبه جزیره کره، به صورت یکجانبه از این توافق خارج می شود.

دکتر آبراهامیان معتقد است با فراهم شدن زمینه خروج آمریکا از توافقنامه، کیم جونگ اون نیز با قدرت هسته ای خود و همکاری چین می تواند برتری خود در منطقه را تثبیت کند.

وی گفت: پیونگ یانگ با آزمایش موشکی و هسته ای موجب ایجاد تحرکاتی در منطقه می شود. ولی این بازی چند هدف مشترک دارد که مهمترین آن ایجاد تردید در توافق میان آمریکا و متحدانش در منطقه و فراهم کردن زمینه خروج آمریکا از توافقنامه است. جنگ هسته ای پایان این بازی نیست چراکه به نابودی سلسله کیم منجر می شود.

کره شمالی در تاریخ 3 سپتامبر ششمین و قدرتمندترین بمب هسته ای خود را آزمایش کرد. در پی این آزمایش هسته ای، آمریکا و متحدانش خواستار اعمال تحریمهای بیشتر علیه کره شمالی شدند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا در واکنش به تهدید ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، این کشور را تحریم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار