واشنگتن: پیونگ‌یانگ آماده آزمایش موشکی جدید است

دستگاه اطلاعاتی آمریکا از آمادگی کره شمالی برای شلیک یک موشک جدید تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه، دستگاه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد کره شمالی در صدد شلیک یک موشک جدید ظرف چند روز آینده است.

شبکه آمریکایی «ان بی سی» به نقل از سه منبع آمریکایی اعلام کرد: نیروهای کره شمالی طی 48 ساعت اخیر در سایت های پرتاب موشک و پایگاه های حفاظت شده رصد شده اند.

این در حالی است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل به اجماع از تشدید تحریم ها علیه پیونگ یانگ به سبب ششمین آزمایش هسته ای این کشور حمایت کردند.

تصمیم اخیر شورای امنیت محدودیت هایی را بر صادرات فرآورده های نفتی به کره شمالی اعمال می کند. علاوه بر این، قطعنامه اخیر علیه کره شمالی، فروش محصولات پارچه ای این کشور را ممنوع کرده و تمامی کشورها اجازه ندارند مجو های کاری برای شهروندان کره شمالی صادر کنند.

در قطعنامه شورای امنیت آمده است که این شورا آمادگی دارد از مذاکرات شش جانبه در خصوص حل بحران کره و دعوت برای از سرگیری آن حمایت کند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز با استقبال از قطعنامه شورای امنیت، از اعمال تحریم های شدید علیه کره شمالی استقبال کرد.

گفتنی است پیونگ یانگ سوم ماه جاری میلادی از آزمایش موفقیت آمیز یک بمب هیدروژنی که قابلیت حمل بر روی موشک های بالستیک قاره پیما را دارد، خبر داد.

انتهای پیام/

 

آزمایش موشکی کره شمالی طی چند روز آینده

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
آفرین به کره شمالی آخرش آمریکای شیطان رابه زانودرمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ترامپ
آخرین اخبار