محسنی بندپی خبر داد

بازگشت 327 کودک کار و خیابانی به تحصیل

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شناسایی 2 هزار کودک کار و خیابانی گفت: در حال حاضر 327 کودک کار و خیابانی به محیط تحصیل بازگشتند.

بازگشت 327 کودک کار و خیابانی به تحصیلبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پذیرش، شناسایی، مدیریت و ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: حدود 2 هزار کودک کار و خیابانی با همکاری بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی و فرمانداری تهران شناسایی شدند و از این میان 67 درصد پسر، 32 درصد دختر، 70 درصد اتباع بیگانه، 30 درصد تهرانی، 80 درصد غیر تهرانی بودند.

وی با بیان اینکه برخی از این کودکان بازمانده از تحصیل بودند، ادامه داد: طی صحبت‌هایی که با والدین کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار و خیابانی انجام شد، 327 نفر از آن ها به چرخه تحصیل بازگردانده شدند.

محسنی بندپی در ادامه یادآور شد: دور بودن این کودکان از فضای آموزشی و تربیتی در رشد و تکامل همه جانبه آن ها تاثیر منفی خواهد داشت و احتمال بروز رفتارهای هنجار شکنانه و ضد اجتماعی در آن‌ها در آینده وجود دارد، بنابراین لازم است که این افراد شناسایی شوند تا ضمن برخورداری از حقوق طبیعی خود، مشکلات و مسایل کودکی آن ها هم برطرف شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حمایت برخی سازمان‌های حمایتی از این کودکان تصریح کرد: در این راستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، مقرر شدیم تا خانواده‌هایی را که توان پرداخت هزینه تحصیل کودکان خود را ندارند، تحت پوشش دو سازمان حمایتی، بهزیستی و کمیته امداد قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار