روشن پژوه:

قانونی سازی توزیع و مصرف مواد مخدر بايد مورد پژوهش قرار گيرد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان گفت: بحث قانونی سازی و توزیع دولتی مواد مخدر که از مباحث روز کشور است، باید به صورت علمی_اجتماعی مورد پژوهش قرار گیرد.

قانونی سازی توزیع و مصرف مواد مخدر بايد مورد پژوهش قرار گيردبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در همایشی که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی با توجه به تحلیلی که از شرایط اجتماعی کشور دارد، در پی ایجاد فضایی برای گفتمان مشترک با محوریت علمی_اجتماعی است تا بتواند در مبحث اعتیاد راهگشا و چاره اندیش باشد.

وی افزود: محوریت بحث‌های سازمان بهزیستی گفتمان اجتماعی، ترجمان دانش و جهت گیری‌های آینده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: راهگشایی و حل مسائل اجتماعی با مداخله پژوهش‌های علمی آسان‌تر می‌شود، همچنین این امر کاهش میزان اعتیاد را در بر دارد.

روشن پژوه یادآور شد: جلسات متعددی برای تحلیل اقدامات گذشته مان برگزار شد و در این راستا توانستیم بازبینی‌هایی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بحث قانونی سازی و توزیع دولتی مواد مخدر که از مباحث روز کشور است، باید به صورت علمی_اجتماعی مورد پژوهش قرار گیرد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تاکید کرد: با توجه به جایگاه رویکرد‌های مبتنی بر گروه همتا در درمان اعتیاد  و نقش مهمی که این رویکردها در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، ان جی او‌ها و نهاد‌های مختلفی را تشکیل دادیم.

روشن پژوه در پایان گفت: پردازش مسائل و معضلات اجتماعی مانند اعتیاد با نگاه پژوهشی منجر به کاهش چنین آسیب‌هایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار