بیماری های قلبی در صدر عوامل مرگ و میر مردم جهان

بیماری های قلبی در صدر عوامل مرگ و میر مردم جهان هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رییس مرکز فوق تخصصی قلب و عروق کرمانشاه گفت: برطبق آخرین آمار منتشر شده از طرف سازمان بهداشت جهانی بیماری های قلبی در صدر عوامل مرگ و میر مردم جهان هستند.

 یوسف رحمانی گفت: سکته حاد قلبی همان آسیب عضله ی قلبی در زمینه ی گرفتگی عروق کرونر و نرسیدن خون به عضله ی قلب است.

وی عوامل خطر این بیماری را دو نوع تغییر پذیر و تغییر ناپذیر عنوان کرد و گفت: افزایش سن و سابقه  خانوداگی از عوامل خطر تغییرناپذیر این عارضه قلبی است.

رییس مرکز فوق تخصصی قلب و عروق کرمانشاه افزود: هم‌چنین دیابت، فشارخون، چربی خون، استعمال دخانیات، عدم فعالیت فیزیکی و زندگی ماشینی از عوامل خطر تغییر پذیر سکته حاد قلبی هستند.

دکتر رحمانی مصرف مواد مخدر را از دیگر عوامل خطر در بروز سکته حاد قلبی دانست و گفت: مصرف مواد مخدر باعث ساکت شدن درد و عدم تشخیص به موقع سکته ی قلبی می شود‌

این متخصص با بیان اینکه شایعترین علامت این بیماری که در اکثر بیماران دیده می شود درد قفسه ی سینه است گفت: درد عمقی و سنگین پشت استخوان جناغ شایع ترین علامت بین بیماران است که معمولا این درد به گردن، دست ها، فک و حتی دندان ها هم می رسد.

وی در ادامه افزود: علائم دیگری از جمله تنگی نفس، تعریق سرد، اضطراب و دلهره، سوء هاضمه و مشکلات گوارشی نیز از علائم این بیماری است. 

 رحمانی گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت؛ طرح مدیریت درمان سکته های قلبی از آبان ماه ۹۴ در بیمارستان امام علی (ع) آغاز شده است. 

 این مقام مسئول افزود: از شروع طرح مدیریت سکته ی حاد قلبی در  آبان ماه ۹۴ و تا پایان مرداد ماه امسال این طرح برای ۱۰۹۰ بیمار صورت گرفته  است.

وی در پایان با بیان اینکه این طرح توسط بیمارستان امام علی (ع) و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته است گفت: بیمارستان امام علی (ع) در زمینه ی مدیریت درمان سکته ی حاد قلبی بین ۵۴ بیمارستان جز چهار بیمارستان برتر کشور است.

 

انتهای پیام/پپ

عوامل مختلف بروز سکته های قلبی را بشناسیم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار