نظری و خلیل آبادی نمایندگان شورا در ستاد توانمند سازی سمن ها شدند

اعضای شورای شهر خلیل آبادی و نظری را به عنوان نمایندگان شورا در ستاد توانمند سازی سمن ها انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفتمین جلسه علنی شورای شهر که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اعضای شورای شهر اقدام به انتخاب سه نفر برای  اعضای کمیته ستاد توانمند سازی سمن ها کردند.

میرلوحی عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در مورد سمن ها باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم به مطالبات مردم پاسخگو باشیم.

وی افزود: در دنیا به گونه ای رفتار می شود که مردم در اداره شهر مشارکت دارند اما در کشور ما به گونه ای است که انگار شهر را گروهی خاص مدیریت می کنند و انسجام لازم وجود ندارد لذا وجود سمن ها می تواند یک مشارکت خوب را از سطح شهرداری به سطح مردم ببرد .

میر لوحی گفت:باید بتوانیم ساختاری ایجاد کنیم که همه ی سمن ها در تجهیز و تشویق نهاد های مدنی فعالیت داشته باشند.

وی افزود:امروز بیش از 300سرای محله داریم که تنها در آنها تعداد محدودی صنایع دستی تولید می شود در صورتی که در این سراها می توانند فرهنگ سازی از جمله فرهنگ ترافیک را ترویج کنند.

 امیر لوحی بیان کرد: سمن ها یک پایه و نهاد گسترده هستندکه می توانند تمام ساختار های تخصصی را زیر چتر خود ببرند.

رسولی عضو دیگر شورای شهر گفت: پیشنهاد می کنم یک نفر از سه نفر اعضای کمیته سمن ها از کمیسیون برنامه و بودجه باشد چراکه در این حوزه بی انظباتی ها مالی مشاهده شده است.

شهر بانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت:وقتی مناظره انتخاباتی برگزار می شد یکی از ایراداتی که از شهردار سابق گذشته گرفته شد دادن مجوز های بسیار به سمن هاو موسسات مردم نهاد بود و گفته می شد که شورا تبدیل به مرکز توزیع پول و بودجه شده است .

وی تاکید کرد: ستاد ساماندهی سمن ها مسئول توزیع پول و رئیس کمیته امداد و بهزیستی نیست و باید رویه جدید مدیریتی در این حوزه در نظر گرفت.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر گفت:آقایان خلیل آبادی و نظری از کمیسیون فرهنگی  برای عضویت در کمیته ستاد توانمند سازی سمن ها انتخاب شدند، که اعضا می توانند به آنها رای دهند.

در نهایت از 21رای اخذ شده ،حسن خلیل آبادی با 21رای و حجت نظری با 20رای به عنوان نمایندگان شورای شهر در ستاد توانمند سازی سمن ها انتخاب شدند.


انتهای پیام/

وجود 300 سرای محله در شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار