قدیمی:

عده ای هرگونه مداخله در امور شهری را نقد می‌کنند/ کاهش آسیب های اجتماعی با توسعه بنگاه های اقتصادی

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: عده ای در جامعه هرگونه اقدام و مداخله را در زمینه های مختلف شهری نقد می کنند.

عده ای هرگونه مداخله در امور شهری را نقد می‌کنند/ کاهش آسیب های اجتماعی با توسعه بنگاه های اقتصادیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در مراسم افتتاح پرتال جامع مسئولیت اجتماعی و بنگاه های اقتصادی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سازمان خدمات اجتماعی به عنوان سازمان پیشرو در امر مسئولیت اجتماعی به شمار می رود که این موضوع نزدیک به یک قرن در کشورهای اروپایی سابقه دارد.

وی با بیان اینکه در کشور ما این امر یک پدیده جدید است، ادامه داد: سازمان خدمات اجتماعی پذیرای 14 هزار مددجو در مراکز مختلف به صورت شبانه روزی است که اگر نهادهایی مانند بنگاه های اقتصادی شکل گیرد، دیگر نیازی به وجود سازمان هایی مانند خدمات اجتماعی نیست.

قدیمی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان به مسئولیت اجتماعی خود آگاه باشند و به اندازه سهم خود انجام وظیفه کنند، می توانیم کاهش آسیب ها و در نتیجه کاهش بار شهرداری را شاهد باشیم.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه رفتار اخلاق مدارانه در جامعه بسیار مهم است، عنوان کرد: هر چند در کشور ما قانون مدونی برای فعالیت بنگاه های اقتصادی وجود ندارد و تنها یک لایحه در این زمینه در شورای قبل مطرح  شد که خود تنها قانون در کشور پیرامون این موضوع است که منصوب به شورای شهر است.

 وی تاکید کرد: اگر بنگاه های مهم اقتصادی، مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام دهند، کمترین آسیب را در محیط زیست ایجاد می کنند و اگر هم آسیبی به آن برسانند درصدد جبران آن بر می آیند.

قدیمی خاطر نشان کرد: معنی واقعی بنگاه های اقتصادی این است که بدانند در کنار هدف اصلی خود که کسب سود است، بخشی که مرتبط به حفظ محیط زیست و کاهش آسیب های اجتماعی است را جبران و ترمیم کنند.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید در زمینه توسعه بنگاه های اقتصادی تبلیغات انجام شود تا در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به شهرداری کمک کرده و باری از دوش آن کم کنند، خاطر نشان کرد: زیرا نگهداری از 14 هزار مددجو در مراکز شهرداری یک کار عملیاتی سخت و نگران کننده است.

وی گفت: در صورتی که مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی تعریف و شکل بگیرد و صاحبان صنایع نیز در این امر همکاری کنند، قطعا تسهیلاتی نیز به آنان اختصاص یافته و باعث افزایش منزلت اجتماعی این افراد می شود.

قدیمی با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم شاهد ساماندهی و اجرای قوانین در این زمینه در سطح ملی، استانی و کشوری باشیم، یادآور شد: هدف از راه اندازی این پرتال جمع آوری اطلاعات، اقدامات و نیازها در آن است که در اختیار بنگاه ها و سازمان هایی مثل خدمات اجتماعی شهرداری قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم در این راستا کمک های لازم از سوی مسئولان صورت گیرد، زیرا مسئولیت های بزرگ در کلانشهری مانند تهران با تاسیس یک یا دو سازمان حل نمی شود.

وی تاکید کرد: عده ای عادت کرده‌اند که همیشه کنار بنشینند و هرگونه مداخله را نقد کنند، اما در مقابل برخی دیگر برای اصلاح شهر و جامعه دست به کار شده و وارد اقدام و عمل می شوند، پس همگی باید کمک کنیم تا حسن ها افزایش یابد و شهری با کمترین آسیب اجتماعی و رویکردهای مثبت ایجاد شود.

انتهای پیام/

لزوم توجه بنگاه های اقتصادی به آسیب های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار