هاشمی:

برگزاری مراسم اربعین نیاز به مصوبه جدیدی ندارد/ درخواست شورای شهر از بخش خصوصی برای تولید برق از پسماندهای شهری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:در حال حاضر برای بهبود برگزاری مراسم اربعین به مصوبه جدید نیازی نیست و اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم مصمم هستند تا مراسم به بهترین نحو برگزار شود.

برگزاری مراسم اربعین نیاز به مصوبه جدیدی ندارد/ درخواست رئیس شورای شهر از بخش خصوصی برای تولید برق از پسماندهای شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی تهران،ری و تجریش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری مراسم اربعین به قوت خود باقی است و اعضای شورای شهر، پیشنهادات مدنظر خود را در جهت بهبود برگزاری این آئین سیاسی عبادی به شهرداری تقدیم خواهند کرد.

وی افزود: انتقاد اعضای شورای اسلامی شهر تهران به مسأله هزینه کرد شهرداری در دوره های قبلی فعالیت، بر اساس گزارش های رسیده به آن ها است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به نیاز به مصوبه جدید برای نحوه برگزاری مراسم اربعین تصریح کرد: در حال حاضر برای بهبود برگزاری مراسم اربعین به مصوبه جدید نیازی نیست و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم مصمم هستند تا مراسم به بهترین نحو برگزار شود.

هاشمی یاد آور شد: مراسم اربعین برای شهروندان تهرانی و همچنین سایر هموطنان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما تلاش می کنیم تا این مراسم بهتر از سال های گذشته برگزار شود.

هاشمی:تولید برق برای شهرداری تهران به صرفه نیست

وی در رابطه با تولید برق از پسماندهای شهری تاکید کرد: علی رغم اینکه مسأله تولید برق از اولویت‌های اصلی شورای شهر و شهرداری تهران، وزارت نیرو، مجلس و دولت است، اما هنوز به لحاظ اقتصادی برای شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران به صرفه نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: موضوع تولید برق از پسماندهای شهری در کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم، با جدیت بیشتری دنبال می شود.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت واحد تولید برق از پسماندهای شهری در غرب تهران منوط به تصمیم کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران است که در صورت صرفه اقتصادی این موضوع پیگیری و اجرا خواهد شد.

وی افزود: بعضی مسائل حاشیه ای چون قوانین و قیمت خرید برق، باعث شده که این موضوع در شهری چون تهران به صرفه نباشد اما در صورت مشارکت پیمانکاران و سرمایه گذاران این مشکل تا حدودی مرتفع خواهد شد.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سرمایه گذاران و پیمانکاران بخش خصوصی برای مشارکت در طرح های تولید برق از پسماندهای شهری دعوت می کنیم و تلاش شورای شهر و شهرداری تهران بر گسترش و توسعه این قبیل فعالیت ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار